کاخ سفید: امریکا به اوکراین بمب خوشه ای می دهد

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
کاخ سفید: آمریکا به اوکراین مهمات خوشه ای خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت جو بایدن، اعلام کرد که ایالات متحده در حال انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین است.
برنامه کمک نظامی امریکا به اوکراین و ارزیابی آنها از وضعیت درگیری در جبهه چنین اعلام شده که:
از خطرات برای جمعیت غیرنظامی آگاه هستند، اما تصمیم را با مشورت کنگره تصویب کردند، تصمیم گیری دشوار بوده است، اما با تفاهم در بین متحدان خارج از کشور مواجه شد.
ضمانت‌های کتبی دریافت شده است که اوکراین ظاهراً مهمات را "با احتیاط" اعمال خواهد کرد.
با هدف " بدون سلاح نگذاشتن اوکراین" و افزایش تولید گلوله های توپخانه برای نیازهای کی‌یف
اعتراف به اینکه ضد حمله به سختی در پیش میرود، قدرت دفاعی فدراسیون روسیه قابل توجه است، اما کی‌یف مصمم به ادامه آن است، هنوز "نیروهای مهم" خود را مستقر نکرده است.
همچنان به اصول اساسی برای عدم مشارکت در درگیری بین روسیه و اوکراین و عدم ارائه سلاح به اوکراینی ها برای حمله به فدراسیون روسیه پایبند هستند.
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟

کاخ سفید اعلام کرد در حالی که ایالات متحده تولید گلوله های توپخانه را افزایش می دهد، تامین مهمات خوشه ای به اوکراین یک گزینه موقت خواهد بود.
گفته می شود اوکراین به طور کتبی به ایالات متحده تضمین داده است که تهدیدات غیرنظامیان را هنگام استفاده از مهمات خوشه ای امریکایی به حداقل خواهد رساند.
همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، انتقال چنین تسلیحاتی از سوی واشنگتن به کی‌یف گام دیگری در جهت تشدید درگیری خواهد بود.
MK-20 Cluster Bombs  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
واکنش اتریش و آلمان به تصمیم امریکا مبنی بر تأمین مهمات خوشه ای برای اوکراین
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به اوکراین فرستاد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هرگونه محموله ای که حاوی سلاح برای کیف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала