واکنش اتریش و آلمان به تصمیم امریکا مبنی بر تأمین مهمات خوشه ای برای اوکراین

CC0 / / MK-20 Cluster BombsMK-20 Cluster Bombs
MK-20 Cluster Bombs  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
وزرای خارجه آلمان و اتریش با ابراز پایبندی به توافق نامه اسلو درباره منع بمب ها خوشه ای و مین های ضد نفر با تصمیم تامین مهمات خوشه ای از سوی ایالات متحده مخالفت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌های ایالات متحده برای انتقال چنین موشک‌هایی به اوکراین که توسط کانال اکسپرس تی‌وی پخش شد، گفت: برلین به کنوانسیون ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای متعهد است.
او گفت: "من گزارش‌های رسانه‌ها را دیدم. برای ما، به‌عنوان امضاکننده توافق اسلو، به آن پایبند هستیم."
همزمان، اشتفن هبستریت، نماینده کابینه وزیران آلمان، امروز گفت که برلین تصمیم واشنگتن برای انتقال مهمات خوشه‌ای به کی ‌یف را محکوم نخواهد کرد، زیرا ایالات متحده کنوانسیون مربوطه را امضا نکرده است.
مهمات خوشه ای بر اساس کنوانسیون بین المللی امضا شده در اسلو که توسط 123 کشور به تصویب رسیده است، اما شامل ایالات و اوکراین نمی شود، ممنوع است.
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟
همچنان، الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه 7 جولای 2023 گفت که اتریش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین به دلیل تهدید درازمدت برای غیرنظامیان به دلیل استفاده از آنها مخالف است.
این وزیر پیش از آغاز کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین گفت: "ما موضع روشنی داریم. ما یکی از کشورهایی هستیم که در خط مقدم روند خلع سلاح هستیم. این سلاح ها، این مهمات در سطح بین المللی ممنوع است، زیرا اصل عملکرد آنها مشابه مین های ضد نفر است. بمب های خوشه ای سال‌ها پراکنده شده‌اند، ما این را در خاورمیانه دیده‌ایم و هنوز هم می‌تواند برای سال‌ها پس از درگیری آسیب‌های زیادی به جمعیت غیرنظامیان وارد کند."
شالنبرگ تعهد خود را برای کمک به اوکراین اعلام کرد، اما تاکید کرد که غرب باید از کی‌یف "حمایت درست" کند و به این فکر کند که چگونه با تصمیمات خاص سیگنال ارسال می کند.
اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه 6 جولای 2023 تایید کرد که دولت ایالات متحده به طور فعال در حال گفتگو در مورد موضوع ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین است، اما تصریح کرد که هنوز هیچ خبری در مورد این موضوع وجود ندارد.
Тренировка по обезвреживанию противопехотных мин в Колумбии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
گزارش دیده بان حقوق بشر در مورد شواهد استفاده اوکراین از ماین های ممنوعه
پیش از این، پنتاگون گفته بود که موضوع تحویل مهمات خوشه ای امریکا به کی‌یف همچنان در دست بررسی است. به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید ممکن است روز جمعه از انتقال "هزاران" مهمات خوشه ای به اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید به ارزش حدود 800 میلیون دالر خبر دهد.
مهمات خوشه ای توسط یک کنوانسیون بین المللی ممنوع شده است که توسط 123 کشور، از جمله ایالات متحده و اوکراین، تصویب شده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، به واسطه : "نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها"، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала