چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟

© AP Photo / Patrick SemanskyВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
پودبرزکین، مدیر مرکز تحقیقات نظامی- سیاسی موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو: ایالات متحده کمترین نگرانی را در مورد اثربخشی مهمات خوشه ای در اوکراین دارد.
الکسی پودبرزکین، مدیر مرکز تحقیقات نظامی-سیاسی MGIMO، در مورد قصد ایالات متحده برای تامین مهمات خوشه ای به رژیم کی‌یف در رادیو اسپوتنیک چنین اظهار نظر کرد:
الکسی پودبرزکین، مدیر مرکز مطالعات نظامی-سیاسی MGIMO، گفت که قصد ایالات متحده برای ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین با منافع خود و همچنین کمبود شدید گلوله توسط سربازان اوکراینی توضیح داده شده است.
Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
خطر تجهیز نیروهای مسلح اوکراین به مهمات خوشه ای
پیش از این، کانال CBS گزارش داد که مقامات ایالات متحده در این هفته در مورد تامین مهمات خوشه ای به کی‌یف تصمیم خواهند گرفت. به گفته پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، "گلوله هایی با میزان پایین مهمات منفجر نشده" با دقت برای تحویل انتخاب خواهند شد.
الکسی پودبرزکین در رادیو اسپوتنیک گفت: "این مهمات در واقع بسیار قدیمی هستند، آنها برای کسانی که از آنها استفاده می کنند خطرناک هستند. باید بگویم که نیروهای مسلح اوکراین به طور کلی تعداد کمی مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی کالیبر بزرگ دارند، آنها با کمبود شدید روبرو هستند. گلوله‌ها و جایی برای تهیه این گلوله‌ها وجود ندارد، زیرا ساخت آنها حداقل چندین ماه طول می‌کشد، اما حتی پس از این مدت نیز این گلوله‌ها در مقیاسی که اکنون نیروهای مسلح مصرف می‌کنند در دسترس نخواهند بود. بنابراین امریکایی‌ها این کار را انجام می‌دهند. آنها همیشه اصل سودجویی سیاسی و نظامی را با مصلحت اقتصادی ترکیب می کنند."
به گفته این کارشناس، ایالات متحده قصد دارد مهمات خوشه ای قدیمی را به اوکراین عرضه کند که عمدتاً امکان خنثی سازی آنها وجود دارد.
БМП M2 Bradley - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
پنتاگون: بسته کمکی جدید برای اوکراین شامل بردلی و استرایکر است
وی افزود: باید توجه داشت که برای از بین بردن این مهمات که برای خود ایالات متحده خطرناک است پول لازم است. حمل و نقل آنها بسیار ارزانتر است. فقط نحوه انتقال مهمات به آنجا که تاریخ انقضا آن تمام شده است از آنها سبقت بگیرید مانند سایر تجهیزات قدیمی که به خوبی در میدان های جنگ می سوزند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала