- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پذیرفتن کیف به ناگواری یورش های روسیه

© AP Photo / Andrew KravchenkoВид на площадь Независимости в Киеве, Украина, четверг, 10 ноября 2022 г.
Вид на площадь Независимости в Киеве, Украина, четверг, 10 ноября 2022 г. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عضو شوید
وزیر خارجه اوکراین از آسیب به نیمی از سیستم انرژی این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با فارین پالیسی گفت: بیش از نیمی از سیستم انرژی اوکراین در نتیجه یورش های روسیه آسیب دیده است.
او گفت: "نیمی از سیستم انرژی ما آسیب دیده است و ما هنوز باید کشور را اداره کنیم، عملیات نظامی انجام دهیم و از کل جهان پشتیبانی کنیم".
Истребитель-бомбардировщик Су-34 во время этапа международного конкурса выучки летных экипажей Авиадартс-2021 в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
یورش نیروهای روسیه به هدف های نظامی در اوچاکوف
کولبا همچنین پذیرفت، که در جریان دو سال درگیری، روسیه در تولید تسلیحات "از کل اتحاد غربی" موفق‌تر شده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این قانونی را برای کمک به متحدان خارجی از جمله اوکراین که 61 میلیارد دالر برای ادامه رویارویی با روسیه دریافت می کند، امضا کرده بود. پنتاگون بلافاصله پس از امضای سند مربوطه توسط بایدن اعلام کرد، که ایالات متحده در حال از سرگیری تدارکات نظامی به اوکراین با بسته ای به ارزش یک میلیارد دالر است.
یادآوری می کنیم، که روسیه بر این باور است، که دادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری درگیر می کند و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی تبدیل خواهد شد. نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 - دو روز پس از یورش تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن سرویس‌های ویژه اوکراین قرار داشت- حمله به زیرساخت‌های اوکراین را آغاز کردند. یورش ها بر ساختارهای انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای یورش های هوایی هر روز در مناطق اوکراین، گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه به ساختمان های مسکونی یا زیرساخت های اجتماعی یورش نمی برند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала