هشدار اسرائیل به لبنان

© AFP 2023 / Menahem KahanaМинистр обороны Израиля Йоав Галант
Министр обороны Израиля Йоав Галант - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
عضو شوید
وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید، اگر حزب الله لبنان را به جنگ بکشاند، بیروت سرنوشت غزه را تکرار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه گفت، اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد لبنان را به جنگ بکشاند، اسرائیل می‌تواند در بیروت همان کاری را که در غزه انجام داد، انجام دهد.
گالانت در سفر به یکی از پایگاه های مرزی با لبنان گفت: گروه حزب الله لبنان را به جنگ می کشاند که ممکن است رخ دهد. او اگر این اشتباه را مرتکب شود، اولین کسانی که باید این خسارت را بپردازند، شهروندان لبنانی هستند. در بیروت، ما می توانیم همان کاری را انجام دهیم که در غزه انجام می دهیم".
اظهارات وزیر در شرایطی است که لبنان در حال انجام حملات خود به خاک اسرائیل است. نیروهای حزب الله عمدتاً موشک های ضد تانک را به سمت اسرائیل شلیک می کنند که باعث تخریب گسترده یا تلفات زیادی در بین مردم نمی شود. در مقابل هر حمله لبنان، ارتش اسرائیل به سمت مواضع حزب الله شلیک می کند. شهرک های اسرائیلی در امتداد مرز با لبنان در صورت تشدید اوضاع به فاصله ای امن تخلیه شده اند.
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
دبیرکل حزب الله: ما شاهد جنایات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه هستیم
پیشتر حسن نصرالله رهبر حزب الله گفته بود که احتمال وقوع یک جنگ گسترده با اسرائیل واقعی است. دبیرکل این جنبش با اشاره به اینکه "همه سناریوها امکان پذیر است" برای هرگونه تغییر در جبهه لبنان با اسرائیل اعلام آمادگی کرد.
پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در پی حمله جنبش فلسطینی حماس به جنوب اسرائیل، اوضاع در جنوب لبنان بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی گلوله باران می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала