دبیرکل حزب الله: ما شاهد جنایات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه هستیم

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
عضو شوید
دبیرکل حزب الله می‌گوید، اسرائیل می خواهد مردم منطقه را تحت سلطه خود درآورد و اراده آنها را بشکند.
به گزارش اسپوتنیک، حسن نصرالله، دبیرکل جنبش شیعی حزب‌الله لبنان در سخنانی که از شبکه اللبنانی پخش شد، گفت: اسرائیل با اقدامات خود در نوار غزه تلاش می‌کند مردم منطقه را تحت سلطه خود درآورد و اراده آنها برای اعمال حقوق مشروع آنها را بشکند.
وی همچنان ادامه داد: ما شاهد جنایات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه هستیم. جنایاتی که روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این جنایات بزرگ بیانگر روحیه انتقام‌جویی متوحشانه اسرائیل است.
نصرالله گفت: "رژیم اسرائیل به شکل علنی و واضح به شفاخانه‌های نوار غزه و در برابر دیدگان جهانیان تجاوز می‌کند. مهم‌ترین هدف این جنایات، به‌زانو درآمدن ملت‌های منطقه و از بین بردن اراده مطالبه‌گری حقوق است."
نشست ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
بيانات سران کشورهای اسلامی درباره غزه در نشست ریاض
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از آن میان بیش از 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های مرگبار هوایی به هدف های از آن میان غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала