ریاض عادی سازی روابط با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد

© AP Photo / Michael SohnFlag of Saudi Arabia
Flag of Saudi Arabia - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
مقامات عربستان سعودی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را از تصمیم خود برای تعلیق عادی سازی روابط با اسرائیل مطلع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها، مقامات عربستان سعودی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را از تصمیم خود برای تعلیق عادی سازی روابط با اسرائیل مطلع کردند.
در مطلب منتشر شده آمده است که ریاض کار دیپلماتیک خود را برای عادی سازی روابط با توجه به تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل متوقف کرده است. رهبری عربستان اخیراً موضع خود را مورد توجه طرف امریکایی قرار داده است. این مطلب این تصمیم را یک مکث توصیف کرد و نه پایان تلاش های دیپلماتیک در این راستا.
به نوبه خود، یک مقام امریکایی به بلومبرگ گفت که دولت بایدن به تماس های خود با سعودی ها ادامه خواهد داد و اطلاعاتی در مورد تعلیق عادی سازی روابط دریافت نکرده است.
Вид столицы Саудовской Аравии Эр-Рияд  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
ختم عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل
این آژانس معتقد است که تصمیم ریاض "ضربه ای جدی به جاه طلبی های جو بایدن" رئیس جمهور امریکا و سیاست او در خاورمیانه بود. دولت واشنگتن قصد داشت با وجود تشدید خشونت، مذاکرات عادی سازی را در منطقه ترویج دهد.
پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که عربستان سعودی عادی سازی روابط با کشور یهود را به حالت تعلیق درآورده است. مذاکرات مربوطه به تعویق خواهد افتاد. این منبع به رویترز گفت: زمانی که آنها از سر بگیرند، موضوع امتیازات اسرائیل به فلسطینی ها باید در اولویت بیشتری قرار گیرد. به گفته یکی دیگر از گفت‌وگوهای خبرگزاری، واشنگتن این هفته از ریاض خواست اقدامات جنبش رادیکال فلسطینی حماس را محکوم کند، اما فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه پادشاهی از این کار خودداری کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала