ختم عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل

© AFP 2023 / Hassan Ammar Вид столицы Саудовской Аравии Эр-Рияд
Вид столицы Саудовской Аравии Эр-Рияд  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
عضو شوید
ایلاف روزنامه عربی به نقل از منبعی در دفتر صدراعظم اسرائیل نوشت: عربستان سعودی به امریکا از پایان مذاکرات برای عادی سازی روابط با اسرائیل اطلاع داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله آمده است: "عربستان سعودی به دولت امریکا اطلاع داده است که به هرگونه مذاکره برای عادی سازی روابط با اسرائیل پایان می دهد.
به گفته این منبع، امتناع دولت بنیامین نتانیاهو، صدراعظم رژیم صهیونیستی از "ژست‌های" آشتی‌جویانه با فلسطینی‌ها و پذیرش خواسته‌های جناح راست افراطی، هرگونه امکان نزدیک شدن به فلسطین و در نتیجه خود عربستان سعودی را تضعیف کرد.
بر علاوه، وی خاطرنشان کرد که رهبری اسرائیل به دلیل تصمیم ریاض برای توقف هرگونه مذاکره با واشنگتن در مورد عادی سازی روابط، "در ضرر" است.
عربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
فلسطین مانع صلح اسرائیل با عربستان نمیشود
روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، گفت که عادی سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی که واشنگتن در حال تلاش برای آن است، ممکن است اما تضمین نشده است.
در اوایل ماه اگوست، ایالات متحده و عربستان سعودی در مورد خطوط عمومی توافق برای عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو به توافق رسیدند.
در سال 2020، ایالات متحده روندی را با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد. در نتیجه مجموعه ای از اسناد به امضا رسید که به آن پیمان صلح ابراهیم می گویند. امارات، بحرین و مراکش به این توافقنامه پیوستند. مقامات سودان برای پیوستن به این توافقنامه ها ابراز علاقه کردند و بخش اعلامی خود را با حضور استیون منوچین وزیر اقتصاد سابق امریکا امضا کردند، اما سپس سند مربوطه را با اسرائیل امضا نکردند. مقامات فلسطینی از اقدامات کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل به ضرر حفظ حقوق ساکنان خودمختار انتقاد کردند.
اسرائیل تا سال 2020 تنها با دو کشور عربی در منطقه - اردن و مصر - روابط دیپلماتیک داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала