نماینده صلیب سرخ: مراقبت های بهداشتی در غزه در آستانه ای فروپاشی کامل است

© © Sputnikنماینده صلیب سرخ: مراقبت های بهداشتی در غزه در آستانه ای فروپاشی کامل است
نماینده صلیب سرخ: مراقبت های بهداشتی در غزه در آستانه ای فروپاشی کامل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
عضو شوید
نماینده منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه گفت: مراقبت های بهداشتی در آستانه فروپاشی کامل است، اتاق های عمل درمانگاه ها ویران شده است، دستگاه های زایش نوزادان هر لحظه می توانند متوقف شوند.
به گزارش اسپوتنیک، ایمان الطرابلوسی نماینده صلیب سرخ در خاورمیانه در رادیو اسپوتنیک گفت: "جمعیت نوار غزه نمی توانند حداقل نیازهای غذا، آب و مکان امن را دریافت کنند. متأسفانه برای هجدهمین سال متوالی مردم غزه به مایحتاج اولیه نیاز دارند، اما وضعیت انسانی اکنون فاجعه بار است. ما از ورود نخستین محموله لاریهای کمک‌های بشردوستانه استقبال می‌کنیم، اما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا برای اطمینان از رسیدن پایدار کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه مطابق با مقیاس نیازهای بشردوستانه در نوار غزه تلاش کنند. کمک های بشردوستانه به تنهایی کافی نیست، زیرا کارکنان و سازمان های بشردوستانه به شرایط کافی برای دریافت، انتقال و توزیع کمک های بشردوستانه در این بخش نیاز دارند، که مستلزم آتش بس خصومت ها، حتی اگر موقتی باشد، به مردم اجازه می دهد تا نفس بکشند و خدمات بشردوستانه به آنها کمک کند و ماموریت خود را برای کمک رسانی انجام دهند".
Bodies of Palestinians killed by an explosion at the Ahli Arab hospital - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
رئیس هلال احمر غزه به اسپوتنیک: شفاخانه‌ها در غزه به گورستان دسته جمعی تبدیل می شوند
او افزود: "وضعیت دسترسی مردم به غذا و آب، مسکن، مراقبت های پزشکی و دارو وحشتناک است. بهداشت و درمان در آستانه فروپاشی کامل است، زیرا درمانگاه ها و مراکز باقی‌مانده در شرایط غیرممکن فعالیت می‌کنند، پرسنل پزشکی از فرسودگی، کمبود دارو، تخت و همه چیز ضروری رنج می‌برند و اتاق‌های عمل تقریباً به طور کامل ویران شده‌اند. درمانگاه ها سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی برق را ندارند، دستگاه‌های زایش نوزاد می‌توانند هر لحظه از کار بیفتند، بسیاری از بیماران به اکسیجن نیاز دارند و به دلیل کمبود منابع، برق، دارو و لوازم در معرض خطر هستند. وضعیت کنونی در برخی از درمانگاه هایی که در نوار غزه حیاتی تلقی می‌شوند، از آن میان درمانگاه قدس و درمانگاه الشفاء، وخیم است و هزاران آواره پس از بمباران هستند. نه تشناب دارد، نه آب آشامیدنی، نه دارو، نه شیر برای بچه ها، نه هیچ چیز".
Рассвет за разрушенным зданием над горизонтом города Хан-Юнис на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین گزارش ها از نوزدهمین روز درگیری اسرائیل-فلسطین + ویدیو و نگاره ها
نماینده صلیب سرخ در خصوص گروگان‌گیری گفت: "همه ای توافق‌های صورت گرفته در این چارچوب فاش نمی‌شود؛ این مکانیسم کاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای پنهان کردن اطلاعات لازم نیست، بلکه برای حفظ رویه‌های کاری در همه مکان‌های لازم است. ما گفتگوی دو طرفه و محرمانه را با همه طرف‌های درگیر حفظ می‌کنیم؛ افشا و عمومی کردن اطلاعات مانع از پیشرفت در حل و فصل موضوع می‌شود. ما با همه طرف های ذینفع از جمله حماس در تماس هستیم. همچنین به یاد دارم که هدف ما از همان ابتدا این بود که همه گروگان ها را ملاقات کنیم تا با ارسال نامه، دروازه را برای آنها باز کنیم تا با خانواده هایشان ارتباط برقرار کنند. ما آماده شرکت در همه ای عملیات های آزادسازی آینده هستیم. ما از همه طرف‌ها خواستیم که همه گروگان‌ها را در اسرع وقت آزاد کنند، زیرا نگه‌داشتن گروگان‌ها برخلاف آنچه در قوانین بشردوستانه بین‌المللی لازم است، است".
او در ادامه افزود: "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ توانایی مادی برای نگهبانی از غیرنظامیان یا خدمه خود را در برابر بمباران ندارد، بنابراین مسئولیت ارائه تضمین‌های امنیتی برای کاروان‌های بشردوستانه و توقف آتش بر عهده طرف‌های درگیری است. تیم های ما در داخل نوار غزه حضور دارند و در شرایطی مشابه ساکنان نوار غزه زندگی می کنند. بسیاری از خدمه های بشردوستانه و پزشکی پیش از این جان باخته اند که مایه تاسف و غیرقابل قبول است. تا به امروز هیچ یک از اعضای تیم ما زخمی نشده اند، اما شریک اصلی ما هلال احمر فلسطین است که تاکنون چهار نفر از اعضای تیم را از دست داده و بسیاری از کارکنان بهداشتی آن از زمان شروع حوادث زخمی شده اند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به تیم‌های کمک رسان حمله نکنند و تضمین‌های امنیتی برای انجام وظایف خود به آنها بدهند".
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. جنگجویان حماس پس از یورش های موشکی گسترده، زیر عنوان طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرد و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت. تاکنون از هردو طرف بیش از 25 هزار نفر کشته و زخمی شده است و هنوز هم درگیری ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала