رئیس هلال احمر غزه به اسپوتنیک: شفاخانه‌ها در غزه به گورستان دسته جمعی تبدیل می شوند

© AP Photo / Abed KhaledBodies of Palestinians killed by an explosion at the Ahli Arab hospital
Bodies of Palestinians killed by an explosion at the Ahli Arab hospital - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
عضو شوید
اختصاصی
بشار مراد: بیمارستان ها به دلیل گلوله باران مداوم، قطع برق، قطع آب و کمبود سوخت در شرف تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بشار مراد، رئیس هلال احمر فلسطین در نوار غزه به اسپوتنیک گفت که بیمارستان ها به دلیل گلوله باران مداوم، قطع برق، قطع آب و کمبود سوخت در شرف تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی هستند.
وی افزود: ظرف سه روز 50 کامیون با کمک های بشردوستانه وارد غزه شدند. البته این کافی نیست. پس از 18 روز گلوله باران و محاصره، تقریباً چیزی در بازار محلی باقی نمانده بود. بسیاری از مغازه‌ها، داروخانه‌ها و انبارها ویران شدند که تصویر کمبود کلی مایحتاج اولیه و دارو را تشدید کرد.
بشار مراد خاطرنشان کرد: لجستیک تحویل کالاهای بشردوستانه پیچیده و طولانی است. ابتدا توسط کامیون ها از هلال احمر مصر و فلسطین حمل می شود، سپس به انبار UNRWA در دیرالبلاح منتقل می شود، جایی که توزیع در حال حاضر با کمک سازمان های بین المللی و ذینفعان در حال انجام است. علاوه بر این، تمام محموله ها توسط مقامات اسرائیلی به دقت بازرسی می شود. بنابراین، آنها مجبور شدند یک کامیون با سیلندرهای اکسیژن را پس بفرستند، اگرچه بیمارستان ها به آنها نیاز مبرم دارند.
نیازهای نوار غزه را می توان بر اساس اهمیت تقسیم کرد.
Раненые в больнице аль-Шифа после удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
فلسطین: حمله بر شفاخانه، تداعی توحش قرون وسطی است
اولین مورد امنیت است. ساختمان های مسکونی و غیرنظامیان گلوله باران می شوند که ناقض کنوانسیون چهارم جنیوا و قوانین بین المللی حقوق بشر است.
در 18 روز، بیش از 5400 غیرنظامی کشته شدند، در حالی که تعداد زخمی ها بیش از 16 هزار نفر بود.
مورد دوم سوخت است. وزارت بهداشت از احتمال توقف فعالیت بیمارستان ها به دلیل کمبود سوخت در 2 روز آینده خبر داد. برق از روز اول بمباران قطع شده بود و تمام این روزها بیمارستان ها با ژنراتور کار می کردند. اما اکنون سوخت در حال تمام شدن است و بیمارستان ها را به گور دسته جمعی تبدیل می کند. آنها 48 ساعت آخر کارشان باقی مانده است. اگر قبلاً این هشدارها بود، اکنون یک واقعیت است."
سوم، داروها و مواد مصرفی. ما از کمبود شدید مواد مصرفی، دارو و ابزار جراحی رنج می بریم. تعداد مجروحان بسیار بیشتر از ظرفیت بیمارستان است. داروهای درمان سوختگی ما تمام شده و بیماران سوختگی درجه دو و سه زیاد داریم.
چهارم آب. پمپ های آب ما خاموش بود. منابع آب محلی که ساکنان از آنها استفاده می کنند اکنون به شدت آلوده شده اند. مردم چاره ای ندارند. و آب کثیف می نوشند. این امر به ویژه برای بیماران بیمارستانی و افراد مسن بسیار بد است. گاستروانتریت و سایر بیماری های گوارشی بیشتر و بیشتر در حال تشخیص هستند.
Палестинцы идут через обломки зданий, разрушенных в результате израильских авиаударов в городе Газа, 10 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
بیش از 500 نفر در یورش اسرائیل به درمانگاهی در غزه جان باختند
بشار مراد در خصوص وضعیت بیمارستان ها گفت: بیماران را روی زمین، در راهروها، در چادرهای کنار دیوارهای بیمارستان قرار می دهند. اتاق عمل، بیهوشی، ابزار، دکتر و پرستار کافی نیست. پزشکان و امدادگران تمام تلاش خود را انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала