نشست بین المللی « پروسه کابل» در پایتخت افغانستان

© ارگنشست کابل
نشست کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست بین المللی کابل برای بررسی مبارزه با تروریزم و روند صلح افغانستان دقایقی پیش با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درکابل آغاز افتتاح گردید.

به گزارش اسپوتنیک ازکابل ، نشست بین المللی کابل برای بررسی مبارزه با تروریزم و روند صلح افغانستان دقایقی پیش با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درکابل آغاز افتتاح گردید. این نشست با اشتراک نمایندگان سازمان های بین المللی، کشورهای تاجکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرغزستان، قزاقستان، روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران، ترکیه، جاپان، کوریای جنوبی، عربستان، امارات متحده عربی، قطر، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، سویدن، ایالات متحده امریکا، کانادا، آسترالیا، ملل متحد، اتحادیه‌ی اروپا و ناتو در کابل ادامه دارد.
رئیس جمهور غنی طی سخنرانی اش گفت: افغانستان بخاطر موقعیت جغرافیایی و صعب العبور بودنش هدف تروزیزم جهانی قرار گرفته است و تخمین ها نشان میدهد که تعداد جنگجویان خارجی در دو سال اخیر از 200 به 11 هزار افزایش یافته است. وی افزود: جنگجویان با این اقدامات وحشیانه شان نشان میدهند که هیچ ارزشی نسبت به مردم افغانستان قائل نیستند و هر روز خون ما را می ریزانند. وی افزود: ما از کشورهای جهان تقاضا می کنیم ترویزم را در افغانستان و جهان محو نمایند.
به گفته رئیس جمهور غنی قوای مسلح ما در ولایات برای محو داعش تلاش می کند و این وظیفه اصلی ما است.

رييس جمهورغنى:چالش کنونی برای ما تطبیق اصلاحات در وزارت داخله است. میدانیم رفع این چالش ساده نخواهد بود بلکه با مقاومت های مواجه خواهیم شد، اما اراده ما بر تطبیق آن است. فساد اداری در پولیس باید خاتمه یابد. پولیس باید نیروی ثبات باشد نه محرک بی ثباتی و خشم مردم. اما، نیروهای پاک دامنی در پولیس نیز وجود دارند که در خط مقدم اند مانند آن 13 تن که اخیرا در حمله تروریستی کشته شدند. در بسیاری موارد این خود پولیس است که قربانی فساد اداری و روابط بر ضوابط میشود.همچنین رییس جمهور غنی در نشست پروسه کابل گفت که به طالبان اجازه میدهد دفتر سیاسی خود را در کابل ایجاد نماید.   
دولت افغانستان انتظار دارد کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به یک اجماع در مبارزه با تروریزم و برقراری صلح در افغانستان دست یابند.
نشست بین المللی در مورد صلح افغانستان در حالی برگزار می شود که که این کشور در روزهای شاهد حملات تروریستی گسترده بوده که در نتیجه آن صدها تن کشته و زخمی شدند.
گفته می شود، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در این نشست اشتراک نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала