روسیه بازهم به امریکا در باره شبه جزیره کوریا هشدار داد

© AFP 2023 / Nicholas KammГлава МИД России Сергей Лавров и государственный секретарь США Рекс Тиллерсон в Арктическом совете в Фэрбанксе
Глава МИД России Сергей Лавров и государственный секретарь США Рекс Тиллерсон в Арктическом совете в Фэрбанксе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه هشدار لزوم خودداری از افزایش تنش های نظامی در شبه جزیره کوریا را تکرار و تاکید کرد: شرایط کنونی در منطقه باید بر پایه قطعنامه های سازمان ملل و پیگیری راههای سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با تداوم برنامه های امریکا برای افزایش حضور نظامی در منطقه شبه جزیره کوریا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تازه ترین سخنان خود تنش آفرینی بیشتر در مساله کوریای شمالی و حل نشدن مسائل از راه مذاکره و توافق را زیانبار خواند.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لاورف با اعلام حمایت مسکو از گام های تعیین شده توسط جامعه جهانی برای جلوگیری از تشدید رویارویی ها در شبه جزیره کوریا، گفت که همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در باره کوریا شمالی باید اجرا شود. 

بیرق کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: امریکا فریبکار حرفوی است

وی افزود: در این قطعنامه ها بر توقف آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ تاکید شده و راههای فشار برای متقاعد کردن به اجرای خواسته های جامعه جهانی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
لاوروف گفت: در قطعنامه ها، ادامه مذاکرات در باره مساله کوریای شمالی برای یافتن راه حل سیاسی مساله پیشنهاد شده است. مهلک بودن تلاش ها برای اجرای سناریوی نظامی را همه می پذیرند. وزیر دفاع امریکا هم به تازگی اعلام کرد، اتخاذ چنین رویکردی فاجعه بار و مهلک خواهد بود و باید راه سیاسی را پیدا کرد.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: چنین می نماید، مقام های امریکایی و متحدان واشنگتن، اکنون برای ازسرگیری مذاکرات در باره مساله کوریای شمالی سخن می گویند، اما تحت شرایطی پیشنهاد می کنند که در زمان حاضر این موضوع در واشنگتن، سئول و حتی پیونگ یانگ مطرح است.
وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: هر یک شرط خود را برای ازسرگیری مذاکرات پیشنهاد و تاکید می کند که طرف مقابل باید گام نخست را بردارد. کوریای شمالی تاکید دارد که بدون حل مساله هسته ای از امریکا تضمین های امنیتی دریافت کند و واشنگتن نیز اعلام کرده، پیونگ یانگ نخست این برنامه و توان موشکی خود را برچیند. 
لاوروف ادامه داد: اگر طرف های مساله از زبان اولتیماتوم بهره بگیرند، به زحمت می توانیم در آینده نزدیک پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد، که مسکو همانند پکن از حرکت همزمان و موازی طرف های مساله کوریا حمایت می کند تا هیچ طرفی خود را زیر فشار اولتیماتوم ها و شرایط یکجانبه برای امتیاز دادن یک سویه احساس نکند.
از سوی دیگر، لاوروف و وان ایی وزیر خارجه چین روز جمعه در مسکو هر گونه بهانه جویی مرتبط با اقدام های کوریا شمالی به منظور افزایش حضور نظامی خارجی در منطقه را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала