ترکیه: درگیری در واشنگتن از بی تدبیری مقامات امریکا بود

© Sputnik / Alexander Vilfترکیه: درگیری در واشنگتن از بی تدبیری مقامات امریکا بود
ترکیه: درگیری در واشنگتن از بی تدبیری مقامات امریکا بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه علت درگیری مقابل ساختمان سفارت ترکیه در واشنگتن را بی تدبیری مقامات آمریکایی اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین مفتی اوغلو سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه بیانیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که درگیری محافظان رئیس جمهور ترکیه با معترضان را در سفر هفته گذشته رجب طیب اردوغان به آمریکا محکوم کرده است ، مغایر با واقعیت ، عجولانه و جانبدارانه توصیف کرد.

وی در بیانیه ای علت وقوع درگیری در مقابل ساختمان متعلق به سفارت ترکیه در واشنگتن را خودداری مقامات آمریکایی از اتخاذ تدابیر لازم دانست.

مفتی اوغلو افزود: مقامات آمریکایی در همه مراحل سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا تدابیر امنیتی گسترده اتخاذ کردند اما مشخص نیست که چرا آنان تدابیر امنیتی لازم را در مقابل ساختمان متعلق به سفارت ترکیه اتخاذ نکردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ماموران آمریکایی را در بروز درگیری در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در واشنگتن مقصر دانست و خاطر نشان کرد ، وزارت امور خارجه ترکیه رسما اعتراض خود را درباره وقایع مذکور به آمریکا اعلام کرده است.

مفتی اوغلو هدف مطرح شدن موضوع در مجلس نمایندگان آمریکا را خارج کردن بررسی مسئله موجود از مجرای طبیعی آن دانست و تاکید کرد ،‌ این اقدامات به حل مسئله کمکی نخواهد کرد.   

وی با اشاره به اینکه ترکیه تحولات مرتبط را از نزدیک دنبال می کند ، افزود: همچنان امیدواریم که این مسائل بر نتایج دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه از آمریکا که آن را مفید ارزیابی می کنیم ، تاثیر نگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала