حمایت نیرو های خارجی از "داعش" در افغانستان

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeحمایت نیرو های خارجی از "داعش" در افغانستان
حمایت نیرو های خارجی از داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای خارجی پس از حمله طالبان به مواضع داعش درولسوالی «چپرهار» ولایت ننگرهار بار دیگر طالبان را هدف قرار دادند.

به گزارش سپوتنیک، تسنیم به نقل از«نن‌تکی‌آسیا» گزارش داد،که نیروهای ویژه آمریکایی بار دیگر به طالبان در هنگام درگیری این گروه با داعش در ننگرهار حمله کردند.

بر اساس این گزارش در نتیجه حمله طالبان به مواضع داعش درولسوالی «چپرهار» دو گروه با هم درگیر شدند و جنگجویان داعش از چندین روستا عقب‌نشینی کردند.

اما برخی از منابع محلی گزارش دادند که همزمان موترهای زرهی نیروهای خارجی و بالگردهای نظامی در این منطقه علیه طالبان عملیات نظامی راه انداختند تا زمینه پیشروی را برای داعش مهیا کنند که این گروه دوباره بر مناطق از دست‌رفته خود تسلط بیابد.

گفته می‌شود طالبان در حال حاضر با نیروهای ویژه آمریکایی، نیروهای امنیتی افغان و گروه تروریستی داعش در این منطقه درگیر است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

همچنین طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در ولسوالی «اچین» نیز حمله کردند که هدف حملات سنگین جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفتند.

با این وجود هنوز مقامات افغان در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند و جزئیاتی از آمار تلفات در این درگیری‌ها هنوز گزارش نشده است.

این در حالی است که ماه گذشته نیز «ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان اعلام کرد که پس از درگیری طالبان با گروه داعش و محاصره جنگجویان داعشی در منطقه «سپین جومات» ولسوالی چپرهار جنگنده‌های آمریکایی با حمله به طالبان حلقه محاصره را شکستند.

وی هشدار داده بود که گروه داعش با حمایت نظامی نیروهای خارجی به گونه مرموزی در حال گسترش است در حالیکه تنها طالبان در این ولایت هدف حملات نیروهای خارجی قرار می‌گیرند.

نیروهای خارجی و به ویژه سربازان آمریکایی در افغانستان به حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور متهم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала