"گاو شیر ده " و "عروس زشت پولدار"

© AP Photo / Evan VucciPresident Donald Trump meets with Saudi Defense Minister and Deputy Crown Prince Mohammed bin Salman bin Abdulaziz Al Saud in the Oval Office of the White House in Washington
President Donald Trump meets with Saudi Defense Minister and Deputy Crown Prince Mohammed bin Salman bin Abdulaziz Al Saud in the Oval Office of the White House in Washington - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ پیش از دوران ریاست جمهوری اش از عربستان به عنوان “گاو شیرده” و “عروس زشت پولدار” نامبرده بود

در جریان یک جلسه خصوصی و در پاسخ به جمهوری خواهان افراطی که به افزایش رابطه ایالات متحده آمریکا با عربستان سعودی اعتراض داشته اند، ترامپ پاسخ می دهد که عربستان تنها مانند "گاو شیرده" است و در ادامه تاکید کرد که وقتی شیرش تمام شود، گردنش را می زنیم.
در قسمت دیگری از صحبت هایش ترامپ اضافه کرد که عربستان سعودی عروس زشت اما پولداری است که ما بواسطه پولش با علاقه و منطق با او عشق بازی می کنیم. وقتی پول سعودی ها تمام شود، تخت را ترک می کنیم.
در مصاحبه ای با رویترز ، ترامپ از این که ایالات متحده حجم مالی عظیمی را در دفاع از عربستان خرج کرده است گله مندی خود را ابراز کرد و تاکید نمود که کشورهای عربی رفتار عادلانه ای با آمریکا ندارند. همچنین وی از شرکای اصلی خود در خاورمیانه انتقاد کرد و بیان داشت که عربستان سعودی حتی پول کافی به آمریکا پرداخت نمی کند با اینکه تقریبا به تمامی، به سیستم امنیتی آمریکا وابسته است. ترامپ گفت: "صادقانه بگویم، عربستان سعودی با ما منصفانه برخورد نکرده است چرا که ما داریم مبلغ هنگفتی را برای دفاع از عربستان از دست می دهیم."
با در یاد داشتن تمام این پیشینه ها، رئیس جمهور ترامپ در اولین توقف خود در اولین سفر خارجی پ آمریکا را به مقصد عربستان سعودی ترک  کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала