اختلاف بین دولتمردان ترامپ بر سر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaاختلاف بین دولتمردان ترامپ بر سر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس
اختلاف بین دولتمردان ترامپ بر سر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از مشاوران رئیس جمهوری امریکا با گروهی از اعضای کابینه وی بر سر وعده ترامپ برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در بین مشاوران و مقامات دولت ترامپ بر سر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اختلاف و شکاف ایجاد شده است.

آی‌24 گزارش داد که بخشی از مقامات ارشد دولت ترامپ ماه‌هاست بر سر انتقال سفارت این کشور با تعدادی از مشاوران ارشد ترامپ — که حامی این اقدام هستند — در حال نبرد هستند؛ اعضای کابینه ترامپ بر این نظر اصرار دارند که رئیس جمهوری باید این طرح را کنار بگذارد.

جناحی که حامی انتقال سفارت به بین‌المقدس هستند، تحت هدایت استیو بنون، استراتژیست ارشد کارخ سفید و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هستند.

اما گروهی که مخالف این اقدام  هستند تحت رهبری رکس تیلرسون وزیر خارجه،  جیمز ماتیس وزیر دفاع و ژنرال مک‌ مستر مشاور امنیت ملی ترامپ هستند.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که استیو بنون بر این باور است که انتقال سفارت یکی از وعده‌های اصلی ترامپ به پایگاه رأی ملی‌گرایان دست‌راستی وی بوده است، در حالی که مقامات و اعضای کابینه نگران هستند که انتقال سفارت ممکن است که پیامدهای منفی داشته باشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала