کوریای جنوبی خواستار برقراری ارتباط با کوریای شمالی شد

© Fotolia / destinaکوریای جنوبی خواستار برقراری ارتباط با کوریای شمالی شد
کوریای جنوبی خواستار برقراری ارتباط با کوریای شمالی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای جنوبی اعلام کرد که قصد دارد با راه اندازی دوباره خط تلفونی ارتباط مستقیم با کوریای شمالی، بار دیگر برقراری ارتباطات دوجانبه با همسایه شمالی را برقرار سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این مسیر ارتباطی برای گفت و گوهای دو کره سال گذشته میلادی پس از آزمایش های اتمی و راکتی بالستیک کوریای شمالی متوقف شده بود.
وزارت وحدت کوریای جنوبی روز چهارشنبه با انتشار مطلبی در تارنمای خود خاطر نشان کرد که فعال شدن این خط مستقیم تلفونی امری مهم است.
ماه فبروری سال گذشته زمانی که مجتمع مرزی «کائه سونگ» به عنوان نماد همکاریهای اقتصادی دو کشور را کوریا جنوبی تعطیل کرد، پیونگ یانگ هم ارتباط تلفونی مستقیم دو کشور را قطع و دستور داد همه موسسات کورای این مجتمع را ترک کن
خبرگزاری یونهاپ می نویسد که این خط تلفونی از سال 1971 میلادی در منطقه «پانمونجوم» واقع در نوار مرز دو کشور برقرار بوده است.
کوریای جنوبی بر این باور است که پس از قطع شدن این مسیر ارتباطی مستقیم دو کشور، روابط بسیار وخیم تر شده است.
اظهار نظر در باره راه اندازی این خط تلفونی نشان می دهد که «مون جائه این» رئیس جمهور جدید کوریای جنوبی به دنبال روش های نرمش پذیرتری در قبال کوریای شمالی است.
او امروز نماینده و فرستاده خود را برای گفت و گو در باره روابط با کوریا مساله هسته ای شبه جزیره کوریا راهی آمریکا کرد و فردا پنجشنبه فرستاده اش وارد چین می شود.
«لی دوک هونگ» سخنگوی وزارت وحدت کوریای جنوبی امروز گفت که مسیر ارتباط تلفونی میان دو کره باید برقرار باشد چرا که انجام آن برای روابط دوجانبه مهم و مفید است.
وی تاکید کرد که در این باره بحث هایی مطرح شده و اکنون کوریای جنوبی در حال بررسی راه های باز کردن این مسیر است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала