استراتیژی رشد اقتصادی " یک کمر بند - یک راه"

© Sputnik / Alexei NikolskyВладимир Путин выступает на церемонии открытия Международного форума "Один пояс, один путь"
Владимир Путин выступает на церемонии открытия Международного форума Один пояс, один путь - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جای تاسف است که شمولیت افغانستان در این پروژه نادیده گرفته شده


این ابتکار جهانی چین است در عرصه ای استحکام و ایجاد راه جدید تجاری ، ترانسپورتی و همچنان دهلیز اقتصادی که بیشتر از 60 کشور جهان را با هم اتصال می دهد.
این پروژه دو اسقامت دارد: کمر بند اقتصادی راه خشکه ابریشم و راه بحری ابریشم.
در مجموع این پروژه عظیم عمدتآ از 15 کشور دنیا عبور می کند که حد اکثر آن اراضی فدراسیون روسیه و حد اقل آنرا مساحت هالند در بر می گیرد. پر نفوس ترین کشورهای این پروژه چین و هندوستان و کمترین را کشور های منگولیا و قرغستان تشکیل می دهد.
این برنامه را می توانید در ذیل کلیک کنید و بشنوید:


در این فورم صدراعظم هندوستان حضور نیافت و دلیل این سبوتاژ خود را هند عدم رضایت اش در ایجاد دهلیز اقتصادی چین وپاکستان عنوان نمود. پروژه ای که باید از مناطق هیمالیا — بالتستان عبور مینماید. واین مناطق هنوزمورد مناقشه هند و پاکستان است. وزارت خارجه هند طی اعلامیه ای نارضایتی خود را در مورد ابراز نموده گفت که هیچ کشوری نمیخواهد ، تامین پروژه های که حادترین معضلات را، یعنی استقلال و تمامیت عرضی اش را نادیده گیرد ، موافقت نشان دهد.

البته برای افغانها هم جای بسا تاسف است که شمولیت افغانستان در این پروژه نادیده گرفته شده. چین ابراز نمود که مسایل امنیتی این پروژه اهمیت درجه اول دارد ،از چیزی که متاسفانه افغانستان ، در نتیجه سیاست های مغرضانه جهان غرب و لجاجت بی حد و اندازه طالبان و امثال آن ، محروم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала