کارمند کمیته حزب دموکرات که در سال 2016 کشته شد، برخی مدارک حزب دموکرات را به ویکی لیکس داده بود

© AFP 2023 / Philippe Huguenویکی لیکس
ویکی لیکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ست ریچ یکی از کارمندان کمیته ملی ایالات متحده امریکا از حزب دموکرات که در جولای 2016 کشته شد، پیش از مرگ خود هزاران مدارک مربوط به رئیس کمیته را به پورتال انترنتی ویکی لیکس تحویل داده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به استناد از یک منبع در نهادهای اجرای قانون ایالات متحده، ست ریچ یکی از کارمندان کمیته ملی ایالات متحده امریکا از حزب دموکرات که در جولای 2016 کشته شد، پیش از مرگ خود هزاران مدارک مربوط به رئیس کمیته را به پورتال انترنتی ویکی لیکس تحویل داده بود.

وعده صد هزار دالری ویکی‌لیکس برای کسی که مکالمه‌های ترامپ و جیمز کومی را در دسترس قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
وعده صد هزار دالری ویکی‌لیکس برای کسی که مکالمه‌های ترامپ و جیمز کومی را در دسترس قرار دهد

منبع به شبکه تلویزیونی به شرط ناشناس ماندن گفت، اف بی آی پس از بررسی محتوای کمپیوتر ریچ یکی از اعضای کمیته ملی حزب دموکرات به این نتیجه رسیده اند، که ریچ از طریق گاوین مک فادین یک روزنامه نگار امریکایی که در آن زمان در لندن زندگی می کرد، هزاران مدارک را به ویکی لیکس تحویل داده است. ریچ از طریق گاوین مک فادین بیش از 44 هزار نامه و 17 هزار برنامه های مربوط به رهبری کمیته حزب دموکرات را به ویکی لیکس تحویل داده است.

محقق شبکه تلویزیونی گفت:- "من دیدم و ایمیل ست ریچ را با ویکی لیکس خواندم".

به گفته وی، نامه کارمند پیشین کمیته حزب ملی در حال حاضر در اختیار اف بی آی است.

ست ریچ کارمند کمیته ملی حزب دموکرات به تاریخ 10 جولای 2016 در نزدیکی خانه اش در واشنگتن دی سی کشته شد. به این کارمند دموکرات از پشت شلیک کرده بودند و این در حالی است که پس از کشتن او، او دزدیده نشده بود.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала