راز جستجوی موفقانه دوست دختر

© Sputnik / Vitaliy Ankovراز جستجوی موفقانه دوست دختر
راز جستجوی موفقانه دوست دختر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست باید عکس زیبا در سایت های دوستیابی داشت

چه عکسی برای سایت دوستیابی ایده آل است.

به گزارش « اسپوتنیک» با استناد به مقاله  منتشره در مجله « تحقیقات شناختی — اصول و مفاهیم»- Cognitive Research: Principles and Implications، روانشناسان توصیه می کنند در انتخاب عکس برای نمایش چهر خود در سایت های دوستیابی  و  شبکه های اجتماعی  از یک شخص  بیگانه کمک بگیرید.

دیوید  وایت  از دانشگاه « ولس جنوبی » در  سیدنی (استرالیا)  در این خصوص گفت: «  تصورات ما در باره شخصیت  و خصوصیات  شخصی فرد نا آشنا،  چند دهم ثانیه پس از  دیدن عکس  او  شکل می گیرد که بر  دورنمای  کاری و رومانتیک  صاحب عکس تأثیر می گذارد.  از این رو تحقیقات ما، کاربرد عملی واقعی دارد- اگر می خواهید  محبوب  باشید  و  در شبکه اینترنت ایده آل به نظر برسید،  انتخاب عکس را به شخصی ناآشنا محول کنید».

ایده انجام این نوع تحقیقات پس از آن به فکرشان خطور کرد که متوجه شدند  همکاران آنها برای  انتخاب  عکسی « جدی»برای پروفایل خود در « لینکد-این» و آواتار جالبی برای « فیس بوک» و  یا سایت دوستیابی ،ساعات زیادی صرف کردند. در موارد زیادی انتخاب آنها صحیح نبود. از اینرو آنها تصمیم گرفتند به همکاران خود  در انتخاب عکس  کمک کنند.

محققین گروه ی از  داوطلبان ، 120  محصل دانشگاه را انتخاب کردند و از آنها خواستند 12 عکس  با خود بیاورند و یا برای آنها ارسال کنند.  هر یک از محصلین باید تصور می کرد که خواهان ثبت نام در سایت « دوستیابی»، فیس بوک و یا شبکه اجتماعی برای اشتغال است و دو عکس خوب و بد را انتخاب کند.

سپس محققین از آنها خواستند  12 عکس افراد ناآشنا را نگاه کنند که در این آزمایش شرکت داشتند  و به ارزیابی جذابیت، مهارت کاری  و قابل اطمینان بودن  با استفاده  از یک امتیاز از 7 امتیاز بپردازند و بهترین عکس  را انتخاب کنند. در نتیجه  هر یک از عکس های محصلین  توسط خود آنها و افراد ناآشنا برای آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققین با مقایسه  ارزیابی عکس ها بدین شکل، به این نتیجه رسیدند  که انتخاب عکس بهتر است به فرد ناآشنایی واگذار شود، زیرا  آنها بطور متوسط عکسی  مناسب تر برای  هر سه نوع  شبکه اجتماعی انتخاب می کنند تا  خود جستجوگران  خوشبختی  و یا کار.

به عنوان مثال،  عکسی که برای « فیس بوک» توسط شخص نا آشنا انتخاب شده بود بطور متوسط  دوبار محبوب تر از آن بود که خود دانشجویان انتخاب کرده بودند و عکس برای  شبکه دوستیابی — 6-5 بار جذاب تر.  صحت انتخاب عکس برای  کار  کمی پائین تر بود —  برتری « عقیده ناآشنا» محسوس نبود.

 

نکته جالب آن است که عقب ماندن در مورد  آخری با  عدم قابلیت  محصلین در  انتخاب عکس  برای  هدف مشخص مرتبط نبود — آنها همیشه  عکس مناسب اما نه بهترین را ترجیح داده بودند.  وایت و همکاران وی نمی دانند  چرا افراد خودشان نمی توانند  عکس ایده آل را  انتخاب کنند ولی این کار را  براحتی برای اشخاص نا آشنا انجام می دهند.  آنها قصد دارند  در جریان  آزمایشات با  مقیاس وسیع تر در شبکه جهانی   این « اسرار» را آشکار سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала