آیا ترامپ با بشار اسد گفت و گو کرده است؟

© REUTERS / Joshua RobertsUS President Donald Trump speaks to staffers setting up for the Commander in Chief's trophy presentation in the Rose Garden of the White House in Washington, US, May 2, 2017.
US President Donald Trump speaks to staffers setting up for the Commander in Chief's trophy presentation in the Rose Garden of the White House in Washington, US, May 2, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند، که رئیس‌جمهور منتخب امریکا، بر خلاف عرف دیپلماتیک در کاخ سفید، با برخی طرف‌های خارجی از جمله رئیس‌جمهوری سوریه به صورت تیلیوفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی نظامی مدعی شده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، پیش از ورود به کاخ سفید تماس‌ها با برخی طرف‌های خارجی از جمله «ولادیمیر پوتین» و «بشار اسد» روسای جمهوری روسیه و سوریه را آغاز کرده است.

Американские военные в Ираке - اسپوتنیک افغانستان
دبکا: نظامیان امریکا، اردن و انگلیس وارد سوریه شدند

«دبکا» به نقل از این منابع، که نامشان ذکر نشده است، از وجود تماس میان واشنگتن و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه درباره مدیریت جنگ در سوریه و عراق و همچنین تماس مستقیم با اسد خبر داده است.

این منابع افزودند، تماس‌هایی میان جنرال «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی جدید ترامپ، «میخائیل بوگدانف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه، «نیکلای پتروشف» رئیس فدراسیون روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «عبدالله دوم» پادشاه اردن برقرار شده است.

این گزارش حاکیست، هدف از این تماس‌ها، فراهم نمودن زمینه مبارزه نظامی امریکا و روسیه با داعش در سوریه و عراق با آمدن ترامپ به کاخ سفید است. همچنین اسراییل در این تماس‌ها شرکت دارد.

دبکا تصریح کرد، این تحولات نشانه آن است که همکاری میان امریکا و روسیه تحت مدیریت ترامپ بر سوریه و عراق تاثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود موضع نظام سوریه در آینده قوی‌تر شود، به‌ویژه که باعث افزایش قدرت و آزادی‌اش برای هدف قرار دادن معارضان سوری خواهد شد.  

این منبع یادآور شد، حمایت ترامپ از نبرد ضد داعش، موازنه قوا در خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала