تیلرسون: گفتگوی تلفونی پوتین و ترامپ سازنده بود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiگفتگوی تلفونی پوتین و ترامپ
گفتگوی تلفونی پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا در مورد گفتگوی تلفونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت:" این گفتگو سازنده بود. روسای جمهور بطور مفصل تبادل نظر کردند. ببینیم نتیجه چه خواهد بود".

به گزارش اسپوتنیک، دراین گفتگو به چگونگی مبارزه مشترک با تروریزم در خاورمیانه از جمله سوریه توجه خاصی نشان داده شد. طرفین توافق کردند که وزیران خارجه روسیه و آمریکا به گفتگو در مورد تقویت آتش بس در سوریه گفتگو نمایند و روسای جمهور خود را بطور ضربتی در جریان رویدادهای مربوطه قرار دهند.
رهبر دو کشور با احساس درد و رنج های مردم سوریه که بیش از حد زیاد شده و بر تقوقف خشونت تاکید ورزیدند. به گفته سخنگوی قصر سفید، طرفین همچنین ایجاد نواحی امن و تنش زدایی شده در سوریه برای برقراری صلح پایدار در راستای اهداف بشر دوستانه را مورد بحث قرار دادند.علاوه بر این ترامپ قول داد که امریکا هیئت خود به مذاکرات صلح روزهای 3 و 4 ماه می در آستانه اعزام کند.همچنین در مورد اوضاع در شبه جزیره کوریا صحبت شد. پوتین به کاهش تنش در این منطقه فرا خواند. طرفین قرار گذاشتند به جستجوی راه حل دیپلماتیک برای این بحران بپردازند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала