وزیر امور خارجه امریکا: گفتگوی تلفونی بین پوتین و ترامپ سازنده بود

© REUTERS / Stevo Vasiljevicسفارت روسیه در لندن اخبار منتشره در خصوص دیدار پوتین و ترامپ را سخنانی پوچ توصیف کرد
سفارت روسیه در لندن اخبار منتشره در خصوص دیدار پوتین و ترامپ را سخنانی پوچ توصیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جهموری روسیه با همتای امریکایی خود درباره بحران سوریه تیلیفونی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تیلیفونی توافق کرده‌اند تا برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری کنند.

کاخ سفید اعلام کرده است، که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر این که جنگ داخلی در سوریه بیش از حد به درازا کشیده است، هم‌نظر هستند.

مسکو آماده برگزاری نشست پوتین و ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو آماده برگزاری نشست پوتین و ترامپ است

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفت: هر دو رئیس‌جمهور توافق دارند درد و رنج در سوریه برای مدتی خیلی طولانی طول کشیده است و تمام گروه‌ها باید هر آنچه در توان دارند، به کار ببرند تا به خشونت پایان داده شود.

روسای جمهور امریکا و روسیه درباره همکاری علیه گروه تروریستی داعش در خاورمیانه هم گفت‌وگو کرده‌اند و تنش در شبه‌جزیره کوریا از دیگر محورهای گفت‌وگویشان بوده است.

سرویس مطبوعاتی کرملین درباره این گفت‌وگوی تیلیفونی اعلام کرد: دو طرف در خصوص ابعاد اقدامات و همکاری‌های روسیه و امریکا در راستای مقابله با تروریسم در سوریه گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: آن‌ها درباره شماری از مسائل مهم در همکاری‌های دو کشور در حوزه بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

کرملین همچنین اعلام کرد، که هدف دو کشور ایجاد شرایطی است که امکان حل و فصل واقعی بحران سوریه فراهم شود و در این راستا، وزارت امور خارجه روسیه و دستگاه دیپلماسی آمریکا رهبران دو کشور را درباره پیشرفت‌های حاصل در این جهت مطلع خواهند کرد.

روابط روسیه و امریکا در پی حمله هوایی اخیر امریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه رو به تیرگی گذاشته بود و گفت‌وگوی تیلیفونی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در روز سه‌شنبه، دوم مه، اولین تماس مستقیم آنها از زمان این حمله‌هاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала