تونی بلر وضعیت در سوریه را لکه ننگی در سیاست خارجی غرب نامید

© AFP 2023 / Justin TallisБывший премьер-министр Великобритании Тони Блэр в Лондоне
Бывший премьер-министр Великобритании Тони Блэр в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پیشین انگلیس آنچه در سوریه رخ داده را لکه ننگی در سیاست خارجه غرب توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف گزارشی از مصاحبه‌ مطبوعاتی تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس با مجله "جی کیو"‌ را با این عنوان منتشر کرد "بلر پس از یک دهه فاصله گرفتن از سیاست: غرب در درک خاورمیانه اشتباه کرد".

بازگشت تونی بلر به سیاست به‌ منظور مقابله با برگزیت - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت تونی بلر به سیاست به‌ منظور مقابله با برگزیت

به نوشته این روزنامه بلر در مصاحبه مذکور گفت: برایم دشوار بود که به دنبال تصمیم‌گیری برای جنگ در عراق به چهره‌ای منفور تبدیل شوم،‌ رویکرد من درباره سوریه و لیبی این است که بهتر خواهد بود عملیات انتقالی در این کشورها انجام شود.

نخست وزیر پیشین انگلیس در ادامه اظهار داشت: زمانی که بهار عربی آغاز شد، من (به اشخاصی معین) گفتم که محتاط‌تر باشند چرا که تجربه عراق و افغانستان را پشت سر گذاشتید و دیدید که پس از آنکه دیکتاتوری را در این کشورها پایان دادید،‌ مشکلاتی آغاز شد، بنابراین اگر می‌توانید قدرت را انتقال دهید،‌ این کار را انجام دهید.

وی افزود:‌ فکر می‌کنم امکان داشت اسد و قذافی با امضای قراردادی برای کناره‌گیری از قدرت مخالفتی نکنند.

بلر ادامه داد:‌- "اشکال اقدامات ما در سوریه این است که ما بر برکناری اسد اصرار کردیم اما پس از آن برای برکناری وی شتابی نکردیم و متاسفانه در ادامه جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، ‌اسد برای ماندن در قدرت مبارزه کرد، ‌سپس روس‌ها و ایرانی‌ها برای حمایت از وی آمدند اما آنچه در سوریه رخ داد،‌ از نظر من لکه ننگی برای سیاست خارجه غرب است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала