داعشیان چگونه وارد اروپا می‌شوند؟

© AP Photo / Fileداعشیان چگونه وارد اروپا می‌شوند؟
داعشیان چگونه وارد اروپا می‌شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه گاردین در گزارشی، به چگونگی ورود عناصر گروه تروریستی داعش به خاک اروپا پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری العالم، روزنامه امریکایی گاردین روز شنبه نوشته است- "محققان ایتالیایی معتقد هستند که عناصر گروه تروریستی داعش از طریق جا زدن خود در برنامه درمان سربازان اردوی دولتی لیبی به خاک اروپا نفوذ می‌کنند".
گزارش نهاد اطلاعاتی ایتالیا که روزنامه گاردین از آن اطلاع یافته است، نشان می‌دهد، نفوذ عناصر مسلح از راه یک شبکه پیچیده صورت گرفته است و این عناصر با تظاهر به زخمی شدن در جریان نبرد در لیبی، به برنامه درمان سربازان اردوی دولتی لیبی نفوذ کرده‌اند و در شفاخانه‌های اروپا بستری شده‌اند و بعد از بازیافتن سلامت، آزادانه در اروپا و خاورمیانه تردد کرده‌اند.
این گزارش با تمرکز روی برنامه درمانی عناصر لیبی زخمی به این نتیجه رسیده است که این برنامه به طرز مشکوکی مدیریت می‌شود؛ هرچند که زیر نظر دولت لیبی است که جهان آن را به رسمیت شناخته است.
براساس این گزارش، دولت لیبی هزینه سفر افراد مسلح داعش به اروپا را به صورت غیرعمدی پرداخت کرده است زیرا گمان می‌کرده است که این عناصر زخمی از سربازان دولتی هستند.
در این گزارش آمده است که تعداد نامعلومی از داعشی‌ها با پاسپورت‌های جعلی به برنامه درمان سربازان دولت لیبی نفوذ کرده و از این طریق خود را به اروپا رسانده‌ اند.
اکثریت افرادی که در چارچوب برنامه درمانی بوده‌اند، به شفاخانه‌های ترکیه اعزام شده‌اند.
براساس این گزارش، داعشی‌ها با برنامه درمانی یاد شده موفق شده‌اند که به ترکیه، رومانی، صربستان و بوسنی وارد شوند و بعضی دیگر در فرانسه، آلمان و سوئیس درمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала