مردم به مخلوقات تغییریافته جهشی مبدل میگردند

© Fotolia / DigitalGeneticsمردم به مخلوقات تغییریافته جهشی مبدل میگردند
مردم به مخلوقات تغییریافته جهشی مبدل میگردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد تغییرات تصادفی جینیتیکی جمیعت بشری به سرعت افزایش می یابد. اگر د دوران سالهای 1980-1990 حجم آنها را 7% تشکیل میداد، پس امروز داشمندان علم جنیتیک بار تغییرات جنیتیکی را 10% تثبیت مینمایند.

اکثریت تغییرات تصادفی DNK انسان خنثی می باشند و از وریانت های ساختمان عین ژئین نمایندگی میکنند، برخی تغییرات را میتوان مثبت خواند، چون از برکت آنها انسان در برابر مرض ملاریا مقاومت کسب میکند، بر تکاثف بلند استخوان ها و غیره دست می یابد.
صدمات خطرناک ژئین ها خطر بروز بسیاری امراض را افزایش میدهد و همچنان مسبب امراض سنگین ارثی، مانند موکاویستیدوز، هیموفیلی، فینیلکیتونوری و غیره می باشند. در اصل، طوریکه دانشمندان معتقدند، در جهان معاصر تعداد عوامل محیط خارجی که جینوم انسان را متضرر میسازند، افزایش می یابند. از جمله، با این اثرات نامساعد عوامل خارجی بر دستگاه جینیتیکی انسان افزایش موارد از دست دادن قابلیت تولد و تناسل و همچنان افزایش سطح قابلیت عدم تناسل مردان در بین جمیعت مربوط می باشد.
بر تغییرات منفی فقط در صورت تحلیل دایمی جینوم انسان میتوان غلبه حاصل کرد. اکثریت تحقیقات جینیتیکی بالای DNK در تفکیک کننده های تولیدی امریکا صورت میگیرند. طرح های تفکیک کننده های DNK د روسیه د پوهنتون دولتی مسکو بنام لومونوسوف توسط کمپنی های «جینوانالیتیکا» و «سینتول» صورت میگیرند. پیشبینی میشود که تا سال 2020، DNK- تفکیک کننده دارای سرعت بلند روسیه با معرف های آن آماده خواهند شد.
اولیسیه کراوتسووا مشاور طبی شعبه والگاگراد لابراتوار «ژئین من» به «مطبوعات آزاد» توضیح نمود که DNK- تفکیک کننده امکان تعیین تسلسل واحدهای را فراهم می سازد که در آنها معلومات ارثی در ژئین ثبت شده اند. در صورت تعویض «حروف» در متن جینیتیکی (تغییرات) مردم اکثراً به کدام امراض (بطور مثال، فشار بلند، ارتروسکیلروز، سرطان ارثی و غیره) مبتلا میشوند. برعلاوه این، مواردی وجود میداشته باشند که تغییرات «راهنمای» جینوم را تا اندازه برای جمع نمودن البومین های نورمال تحریف میکند که مرض جینیتیکی انکشاف میکند که به احتمال زیاد به نسل بعدی منتقل خواهد شد. در این صورت شخص با چنین «شکستن» ژئین میتواند خود مریض شود و میتواند فقط حامل مرض باشد و در عین حال سالم باقی بماند. در این صورت مرض ارثی در اطفال او تبارز نموده میتواند.
تفکیک DNK باید حامل تغییرات را تعیین کند که به امراض سنگین ارثی منجر میگردد و همچنان قابلیت ابتلا به امراض معمول را تثبیت نماید. چنین برخورد در امر بهبود نتائیج کلینیکی در معالجه امراض سرطانی مساعدت میکند.
برای امراض سرطانی تعیین ساختار اساسی جینیتیکی دانه مهم است. سرطان از نظر جینیتیکی بسیار متنوع است و اشکال مختلف آن به شیوه های مختلف معالجه میشوند. درک آن که تغییرات حجره چگونه رخ داده، امکان گزینش درست دارو و مقدار معقول آن برای معالجه را فراهم می سازد. امروز هر طبیب معالج امراض سرطانی میتواند وارد انتیرنیت شود و نوع جینیتیکی دانه موجود در بدن مریض را با معلومات در باره نتائیج قبلاً حاصل شده معالجه دانه نوتشکیل شده مشابه توسط این یا آن دارو مقایسه نماید. به گفته کراوتسووا، مفکوره ایجاد چنین کتابخانه های انتیرنیتی برای دوکتوران رشته های مختلف تخصصی — مانند دوکتوران معالج امراض قلبی، روان شناسان و غیره، بصورت جدی با متخصصین کشورهای مختلف مورد بحث قرار میگیرد.
برعلاوه این، دانستن نوع جینیتیکی برای انتخاب شیوه پلانگاذاری خانواده مفید است. طوریکه معلوم است، هر زن که داروهای ضد حامله گی مصرف میکند، در گروپ خطر انکشاف ترامبوز قرار می گیرد. ولی خود ترامبوز فقط نظر به خصوصیت تمایل ارثی انکشاف میکند، از همینرو دوکتوران باید راجع به ویژه گی های ارثی مریضان شان معلومات داشته باشند.
آینده از آن طبابت مربوط به اشخاص مشخص می باشد، وقتیکه معالجه مرض صورت نمی گیرد، بکه شخص مشخص را با معلومات ارثی معالجه میکند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала