یک امام مسجد در ترکیه به جرم سازماندهی حمله تروریستی دستگیر شد

© REUTERS / Sertac Kayarیک امام مسجد در ترکیه به جرم سازماندهی حمله تروریستی دستگیر شد
یک امام مسجد در ترکیه به جرم سازماندهی حمله تروریستی دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تروریست القاعده که به جرم سازماندهی انفجار در مقابل نمایندگی بانک بریتانیایی HSBC در استانبول در سال 2003، تحت تعقیب پولیس قرار داشت، اخیراً توسط پولیس در یکی از مساجد یک قریه در مرکز ترکیه، که در آن به صفت امام خدمت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ترکی Milliyet، در نتیجه تحقیقات به اثبات رسید که فرد مذکور در سازماندهی انفجار در مقابل نمایندگی بانک بریتانیایی در استانبول در سال 2003 دخیل بوده است، اما به فیصله محکمه آزاد شد، که پس از آن راهی افغانستان شده است و در آنجا به صفوف القاعده پیوسته است. پس از مدتی فرد مذکور از افغانستان اخراج و دوباره به ترکیه بازگشته است. پس از بازگشت وی، سارنوالی ترکیه به اتهام فعالیت‌های تروریستی علیه وی قضیه جنایی آغاز کرده است.

اخیراً محکمه فیصله بازداشت وی را صادر کرده است. وی در طول این مدت به حیث دستیار امام یکی از مساجد قریه چانقری (Çankırı) خدمت می‌کرده است. صبح امروز فرد مذکور در جلسه محکمه جرم خود را در سازماندهی انفجار در مقابل نمایندگی بانک بریتانیایی، قبول کرد. براساس فیصله محکمه، وی محکوم به مدت شش سال و سه ماه حبس شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала