آمادگی جاپان برای درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا

© Sputnik / Sergey Guneevآمادگی جاپان برای درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا
آمادگی جاپان برای درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شینزو آبه صدراعظم جاپان گفته است، کشورش در حال برنامه ریزی است که براساس آن هرگونه درگیری نظامی در شبه جزیزه کوریا و ریزش موج پناهنجویان آماده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از حرا، صدراعظم جاپان گفته است، کشورش در حال طراحی برنامه ای است که بر اساس آن برای هرگونه درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا و ریزش موج پناهجویان آماده باشد.

وی گفت که دولت جاپان پیش بینی می کند در صورت بروز جنگ با کوریای شمالی سیل پناهجویان راهی کشورهای منطقه از جمله جاپان خواهند شد.

آمریکا به تازگی در سخنانی تحریک آمیز، اعلام کرد که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی به کوریای شمالی روی میز است و این موضوع باعث نگرانی های فزاینده کشورهای منطقه از جمله جاپان، چین و کوریای جنوبی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این مورد گفته که صبر راهبردی کشورش در قبال کوریای شمالی به پایان رسیده و پبونگ بانگ نیز به آمریکا هشدار داده در صورت حمله با واکنش سختی مواجه خواهد شد.

جاپان تودی روز چهارشنبه نوشت: شرایط نگران کننده موجود باعث شده تا مسائل مرتبط با پناهندگان، ساخت پناهگاه هایی برای آوارگان جنگی و حفاظت از اتباع خارجی از جمله موضوعات مهمی باشد که «آبه» می گوید پارلمان و دولت در حال کار روی آنها هستند.

شورای امنیت ملی جاپان هم اعلام کرده است که در حال بررسی دقیق شرایط منطقه است و اینکه چه تحولاتی در آینده رخ خواهد داد و تنش ها به کجا خواهد انجامید.

نزدیک به ۶۰ هزار تبعه جاپان نیز در کوریا جنوبی بسر می برند که دولت «آبه» اعلام کرده است در باره انتقال آنها به جاپان در صورت شروع جنگ نیز بررسی ها شروع شده است.

خبرگزاری کیودو نیز در گزارشی، از اینکه ممکن است در صورت شروع جنگ نیروهای نظامی کوریای شمالی خود را به عنوان پناهجو جا زده و وارد این کشور شوند، ابراز نگرانی کرده است.
این گزارش می افزاید، در صورت جنگ پناهجویان خود را با قایق به جاپان می رسانند و ممکن است نظامیان کوریای شمالی هم در میان آنها باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала