گوترش: شکست در حل بحران سوریه برای جهان ننگ است

© AP Photo / Seth Wenigکوترش: شکست در حل بحران سوریه برای جهان ننگ است
کوترش: شکست در حل بحران سوریه برای جهان ننگ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی سازمان ملل از اعضای شورای امنیت خواست که برای پایان دادن به بحران سوریه فورا وارد عمل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با عنوان "حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، حقوق بشر و ممانعت از درگیری‌های مسلحانه"، گفت: شکست در پایان دادن به بحران سوریه ننگی است که گریبانگیر همه ما خواهد شد.
وی از اعضای شورای امنیت خواست برای پایان دادن به این بحران فورا وارد عمل شوند.
سرمنشی سازمان ملل در سخنرانی‌اش در شورای امنیت بر لزوم وحدت این شورا در مقابله فعال با نقض حقوق بشر تأکید کرد و گفت: من بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهم تا از تلاش برای پایان دادن به رنج مردم سوریه فروگذار نکند.
وی افزود: اگر بخواهیم واقعا مقابل چالش‌ها بایستیم باید اولویت را به پیشگیری بدهیم و دلایل ریشه‌ای درگیری‌ها را حل کنیم. به بازسازی نهادها و تقویت آن‌ها توجه کرده و برای حل مسائل مربوط به حقوق بشر تلاش کنیم. این درسی است که از درگیری‌های زیاد آن را فرا گرفته‌ایم.
گوترش تأکید کرد که مسئولیت اصلی شورای امنیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.
اعضای شورای امنیت تجاوز ظالمانه به منطقه الراشدین در سوریه را که ۱۵ آپریل رخ داد و به کشته شدن ۱۲۶ تن منجر شد، محکوم کردند.
این اعضا ناخرسندی خود را از تمامی اقدامات متجاوزانه ابراز داشته و تأکید کردند که تروریزم یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات برای امنیت و صلح بین‌المللی است و نمی‌توان اقدامات جنایتکارانه را توجیه کرد.
آن‌ها بر لزوم مجازات عاملان اقدامات تروریستی و حامیانشان تأکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала