هزینه 57 میلیارد دالری استعمال سیگار در چین

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر هزینه 57 میلیارد دالری استعمال سیگار در چین
هزینه 57 میلیارد دالری استعمال سیگار در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه سازمان صحت جهانی خواستار ممنوعیت گسترده استعمال سیگار در سراسر دنیا شده، هزینه استعمال سالانه آن در چین به بیش از ۵۷ میلیارد دالر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در چین بیش از ۳۰۰ میلیون نفر سیگاری هستند و میلیون ها نفر نیز به طور غیرمستقیم در معرض مخاطرات آن قرار دارند.
از جمله ابتکارهای دولت چین برای جلوگیری از استعمال سیگار در این کشور، ممنوع کردن مصرف سیگار در بسیاری از مکانهای عمومی از جمله رستورانها، موترهای شهری عمومی و متروها است و خاطیان جریمه نقدی خواهند شد.
سازمان صحت جهانی ارزیابی هایی صورت داده است که نشان می دهد هزینه استعمال سیگار و مصرف توتون در چین از سال 2000 میلادی به این طرف 10 برابر شده است.
این سازمان تاکید کرده است که اقتصاد توتون و سیگار یک اقتصاد و تجارت نامناسب و نادرست است و امراض مرتبط با استعمال سیگار در چین به مراتب در حال افزایش است.
سازمان صحت جهانی در گزارش خود که تارنمای «یی سی» چین روز سه شنبه به آن اشاره دارد، آورده است: شرکت ها و تولیدکنندگان توتون باید راه های نو برای تجارت پیدا کنند و تمرکز بر این بخش از اقتصاد را کاهش دهند.
این سازمان پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که بر اثر استعمال دخانیات، در هر شش ثانیه یک نفر جان خود را در جهان از دست می دهند.
دولت چین برنامه ای را برای کاهش استعمال سیگار تنظیم کرده است که بر اساس آن نرخ سیگار کشیدن در بزرگسالان تا سال ۲۰۳۰ میلادی از ۲۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد.
در چین سالانه یک میلیون نفر به امراض مرتبط با کشیدن سیگار مبتلا می شوند که برآورد شده است تا سال ۲۰۵۰ میلادی شمار آنها به سه میلیون نفر افزایش یابد.
آمارها نشان می دهد که ۴۴ درصد از کل سیگارهای جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی در چین کشیده شده که ۲۶ درصد از هند بیشتر بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала