نخست وزیر جاپان از حمله موشکی امریکا به سوریه پشتیبانی نمی کند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiنخست وزیر جاپان از حمله موشکی امریکا به سوریه پشتیبانی نمی کند
نخست وزیر جاپان از حمله موشکی امریکا به سوریه پشتیبانی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس حزب "شینتو دایتی" (Shinto Dayti)، مونئو سوزوکی اعلام کرد که نخست وزیر جاپان شینزو آبه از حمله ی ایالات متحده امریکا به سوریه حمایت نمی کند زیرا « فاکتور روسیه » را در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس حزب "سینتو دایتی" (Shinto Dayti)، مونئو سوزوکی اعلام کرد که شینزو آبه نخست وزیر جاپان از حمله ی ایالات متحده امریکا به سوریه حمایت نمی کند زیرا « فاکتور روسیه » را در نظر می گیرد. همانطور که سوزوکی گفت نخست وزیر از قاطعیت امریکا برای رفع مشکلات جاری در آنجا حمایت کرد، اما با حمله نظامی ایالات متحده امریکا موافق نبود. 

سوزوکی می افزود: " شینزو آبه با عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی موافق است و از قاطعیت امریکا در حل بحران حمایت می کند اما من تاکید می کنم که شینزو آبه برخلاف خبرهای برخی رسانه ها از حمله نظامی امریکا به سوریه در گفتگو با دونالد ترامپ ابراز پشتیبانی نکرد، و حتی در این مورد یادآوری هم ننمود و بدین ترتیب من به آقای مرگلوف (معاون وزارت امور خارجه روسیه) توضیح می دهم که آبه « فاکتور روسی» را در نظر گرفته است."

شب هفتم آوریل ایالات متحده امریکا با موشک های « توم هاواک» به پایگاه نظامی دولتی سوریه حمله کرد، چون شک داشت که از آنجا حمله ی شیمیایی به استان ادلب صورت گرفته است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала