داعش 3500 ایزدی را به گروگان گرفته است

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعش 3500 ایزدی را به گروگان گرفته است
داعش  3500 ایزدی را به گروگان گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول امور ایزدی‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از اوت سال ۲۰۱۴ و تصرف شهر سنجار ۳۴۵۴ غیرنظامی ایزدی را ربوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس عمومی در امور ایزدی‌ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ‌داعش ۶۴۱۷ ایزدی از جمله ۳۵۴۷ زن را از اوت ۲۰۱۴ در شهر سنجار ربود.
بوزانی گفت:‌ تعداد کسانی که از اسارت داعش نجات یافتند ۲۹۶۳ تن از جمله ۱۰۷۰ زن و ۱۵۷۱ کودک است و در حال حاضر ۳۴۵۴ تن دیگر هنوز در اسارت این گروه تروریستی هستند.
این مسئول ایزدی افزود: تعداد کل ایزدی‌های ساکن عراق حدود ۵۵۰ هزار تن است، حدود ۳۶۰ هزار ایزدی در حال حاضر از مناطق خود آواره هستند،‌ در کل تاکنون ۱۲۹۳ ایزدی در مناطقشان به دست داعش کشته شده‌اند که در نتیجه آن ۱۷۵۹ کودک، پدر و ۴۰۷ کودک دیگر مادر و ۳۵۹ کودک نیز هر دو را از دست دادند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در حال حاضر ۲۲۰ کودک ایزدی وجود دارند که پدرانشان در اسارت داعش هستند به این ترتیب تعداد کل یتیمان ایزدی ۲۷۴۵ کودک است.
بوزانی گفت: تاکنون علاوه بر صدها گور فردی، ۳۰ گور دسته‌جمعی در سنجار کشف شده است و در کل داعش ۶۸ زیارتگاه و آرامگاه را بمب‌گذاری و منفجر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала