واشنگتن: ویکی‌لیکس به امنیت ملی امریکا یک تهدید است

© Photo / Jagz Mario واشنگتن: ویکی‌لیکس به امنیت ملی امریکا یک تهدید است
واشنگتن: ویکی‌لیکس به امنیت ملی امریکا یک تهدید است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا یا سی‌آی‌اس دربارۀ ویکی‌لیکس گفت که این سازمان مانند یک دستگاه امنیتی راه می‌رود و هم‌چون دستگاه امنیتی دشمن حرف می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، مایک پومپیو رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا میزان ضدیت خود را با سازمان افشاگر ویکی‌لیکس و جولیان آسانژ بنیان‌گذار این نهاد اطلاعاتی، اعلام نمود و این گروه را متهم کرد که با رژیم‌های دیکتاتوری هم‌سویی می‌کنند.

اسوشتید پرس نوشته است که رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا علاوه نمود: "درحال حاضر برای این‌که گروه ویکی‌لیکس نتواند، به اطلاعات و اسناد محرمانۀ امریکا دست یابد، راه حل سریعی وجود ندارد".

آقای پومپیو در جریان نخستین سخن‌رانیش بعد از به دست‌آوردن این مقام گفت: "درحقیقت ماموریت ویکی‌لیکس بزرگ‌نمایی از طریق نابود کردن ارزش‌های جامعۀ غرب است؛ در حالی که این سازمان می‌گوید، برای آزادی و حفظ حریم خصوصی افراد مبارزه می‌کند".

ریس سی‌آی‌ای گفت باید از بنیان‌گذار این سازمان و هم‌کارانش حق آزادی بیان علیه امریکا و مردمانش گرفته شود.

وی هم‌چنان اظهار نمود که سازمان اطلاعات مرکزی و دولت امریکا می تواند اقدام‌های پیش‌گیرانه‌یی انجام دهد که بتواند‌ از ضرر این سازمان به اطلاعات ایالات متحده، جلوگیری کنند.

اما او نگفته‌است که این عمل را چه‌زمانی و با چه قانونی روی دست خواهد گرفت.

این گفته‌‎های آقای پومپیو درحالی مطرح می‌شود که سازمان افشاگر ویکی‌لیکس، ده‌ها هزار اسناد مربوط به وزارت خارجۀ امریکا را در رابطه به افغانستان و عراق منتتشر کرد و در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز جنجال‌های زیادی را ایجاد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала