آزمایش بمب آمریکایی در افغانستان دور جدید مسابقه تسلیحاتی را تشدید می بخشد

عضو شوید
سناتور روسی ایگور موروزوف در پنجشنبه به اسپوتنیک گفت که، آزمایش بمب های جدید آمریکایی در افغانستان دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی را به همرا خواهد داشت.

موروزوف معتقد است که روسیه باید به بحث در خصوص این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.
سناتور گفت: " آزمایش بمب جدید آمریکا در افغانستان — تلاش بر سلطه جهانی با عنصر تهدید نظامی است، که دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی و تنش های فزاینده در جهان دامن میزند".
به گفته وی، "روسیه باید بحث در مورد این موضوع را در سازمان ملل متحد آغاز نماید."
موروزوف همچنین گفت که ایالات متحده به پلیگون های جدید برای آزمون سلاح بر اساس اصول فیزیکی جدید، دارد "و از همه مهمتر — آن که چنین آزیشات مصایب بزرگ را به انسان ها به ارمغان می آورد.
به گفته وی، افغانستان برای ایالات متحده حیثیت پلیگون را خواهد داشت زیر آنها (ایالات متحده) در این کشور برای تقویت حضور نظامی خود سرمایه های هنگفت را به مصرف رسانیده اند.
سیاستمدار گفت: این یک خطر بالقوه جدید برای روسیه است، درین منطقه "داعش" تجموع کرده و ایالات متحده این پتانسیل را حفظ میکند".
وی تاکید کرد که اگر ایالات متحده تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در روسیه با استفاده از آزمایشات جدید تسلحاتی ویا پشتیبانی از "داعش"، باشد، به آنها پاسخ مناسب داده می شود."
در اوایل صبح پنجشنبه، آمریکا برای اولین بار به استفاده از قدرتمند ترین بمب غیر هسته ای GBU-43 گروه شبه نظامیان «دولت اسلامی» در افغانستان مورد حمله قرار دادند. این بمب 9.5 تن وزن داشته و توسط هواپیمای MC-130 پرتاب شد. گفته که آمریکا دارای حدود 15 چنین مهمات است. در واشنگتن، توضیح دادند که ازین بمب برای نابود ساختن تونل های زیرزمینی "داعش" ضربه وارد شده است. و امریکا ازین طریق به وعده خود برای درهم کوبیدن گروه تروریستی "داعش" را به نمایش گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала