جنایات شرم آور جنسی نیرو های حافظ صلح سازمان ملل

© Flickr / Ashitaka Sanجنایات شرم آور جنسی نیرو های حافظ صلح سازمان ملل
جنایات شرم آور جنسی نیرو های حافظ صلح سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس آسوشیتد پرس (Associated Press) مطالعات تحقیقی خود رادر این مورد منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Associated Press ، آژانس آسوشیتد پرس مطالعات تحقیقی  را منتشر کرده است که در آن حکایت از جنایات جنسی نیرو های حافظ صلح سازمان ملل دارد. در 12 سال آخر در سراسر جهان حدود 2 هزار سوء استفاده جنسی توسط نیرو های حافظ صلح سازمان ملل و پرسنل مربوط به این سازمان به ثبت رسیده است.  

همانطور که در سند آمده است، در میان قربانیان این رویداد حدود 300 کودک می باشد. که برخی از عاملان این جنایات محکوم به زندان شدند. به عنوان مثال کشور هائیتی جای که از سال 2004 تا 2007 حداقل 134 حافظ صلح تخلفات جنسی مکرر را بر 9 کودک داشته اند. 114 سرباز به خانه های شان فرستاده شد، و هیچ یک آنها در رابطه با جرم که مرتکب شده بودند مجازات نشدند. در این گزارش آمده است که سازمان ملل در یک وضعیت نا امید کنند و بدون بیرون رفت از این اوضاع به سر می برد.

 صلاحیت که این نهاد جهانی دارد، اعمال شان به صفت شان صدق نمی کند، تصمیم گیری برای مجرمین این جنایات بر عهده کشور های شان گذاشته شده است.

اگر مجرمین محاکمه و مجازات نشوند این شرایط در داخل سازمان ملل ادامه پیدا خواهد کرد. در ماه مارس آنتونیو گوتِرِش دبیر کل سازمان ملل خواسته بود که هرچه زودتر موارد خشونت و جنایت علیه مردم محلی توسط "کلاه آبی ها" خاتمه یابد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала