روابط افغانستان و روسیه از جوسازی‌ها متاثر نمی‌شود

© Photo / کسراروسیه افغانستان
روسیه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که روابط میان این کشور و دولت روسیه دوجانبه، دوستانه، موثر و نزدیک است و این روابط با جوسازی‌ها متاثر نمی‌شود.

وزارت امور خارجه می‌‌گوید که ارتباط افغانستان و روسیه در عرصه مبارزه با مواد مخدر و تروریزم نسبت به هر عرصه‌ دیگر بیشتر، موثرتر و نزدیک‌تر است.
وزارت امور خارجه افغانستان بدون اشاره به موضوع خاصی می‌گوید که ارتباط میان افغانستان و روسیه میان دو ملت و دو دولت است و این روابط متاثر از جوسازی‌ها نمی‌شود. در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه در این زمینه منتشر شده آمده است: «روابط ميان دو دولت و ملت به اساس ارتباط مستقیم، سازنده و شفاف دوجانبه استوار بوده و بدين دليل متاثر از جو سازی‌هایی که طی ابراز نظرهای افراد در فضای باز صورت می‌گیرد، نمی‌شود. زیرا دستگاه دیپلوماسی (وزارت امور خارجه افغانستان) به مثابه نهاد اصلی دولت افغانستان به صورت منظم و مستقیم مسوول انتقال نظریات این کشور به شرکای بین‌المللی و همتایان خود است.»

موضع روسیه درمورد افغانستان و نگرانی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
موضع روسیه درمورد افغانستان و نگرانی امریکا

وزارت امور خارجه در عین‌حال تاکید کرده که دولت افغانستان از کمک‌های دولت و مردم رسیه در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف و تلاش‌های آن کشور برای تامین صلح در افغانستان ابراز قدردانی می‌کند.
وزارت امور خارجه می‌گوید که حکومت افغانستان با پالیسی روشن و شفافی مبتنی‌بر منافع ملی افغانستان و منافع مشروع همسایه‌ها و سایر شرکای بین‌المللی‌اش توانسته اجماع منطقه‌یی را در باره مسایل عمده بوجود بیاورد و بجز از پاکستان دیگر شرکایش از جمله روسیه از این اجماع حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала