هند، پاکستان را در مورد اعدام جاسوس هندی تهدید کرد

© Sputnik / Evgeny BiyatovМинистр иностранных дел Индии Сушма Сварадж
Министр иностранных дел Индии Сушма Сварадж - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند روز سه شنبه از مقامات پاکستانی خواست تا در باره عواقب پیوندهای دوجانبه در اجرای حکم اعدام جاسوس هندی تامل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، که دادگاه نظامی این کشور کولبوشانا سودهیر یادوا را که با اتهام جاسوسی دستگیر شده بود، محکوم به اعدام کرده است.

اعدام - اسپوتنیک افغانستان
اعدام افسر هندی در پاکستان

با توجه به گفته های اسلام آباد، یادوا در عملیات ضد اطلاعاتی که در ایالت بلوچستان برگزار شد، توسط ارتش پاکستان دستگیر شد.

اسلام آباد بر این بارور است که یادوا افسر فعال نیروی دریایی هند است که در تحقیق و تحلیل (RAW) — سرویس اطلاعات خارجی هند کار می کند. اما هند ادعا می کند، که یادوا پس از بیرون شدن از خدمات نیروی دریایی هند هیچ پیوندی با دولت هند ندارد، و او در سال گذشته در ایران ربوده شده و ظاهرا پس از آن به پاکستان آورده شده است.

سوشما به نمایندگان مجلس عوام هند گفت:- "اجازه بدهید من به طور روشن به شما بگویم که دولت و مردم هند بسیار جدی قضیه محکومیت اعدام شهروند هندی در پاکستان را دنبال می کند، او بدون طی مراحل قانونی و با نقض قوانین اساسی و روبط بین المللی محکوم به اعدام شده است. من به پاکستان مشوره می دهم که در این امر کمی تامل کند و پیوندهای دوجانبه را در نظر بگیرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала