بیش از نیمی از عراقی ها با خطر نبود امنیت غذایی مواجهند

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoffبیش از نیمی از عراقی ها با خطر نبود امنیت غذایی مواجهند
بیش از نیمی از عراقی ها با خطر نبود امنیت غذایی مواجهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان برنامه جهانی غذا و دولت عراق در گزارشی مشترک اعلام کردند بیش از نیمی از خانواده‌های عراقی در معرض خطر نبود امنیت غذایی قرار دارند و دیگر نمی‌توانند آسیب‌های دیگری مانند درگیری و یا افزایش قیمت مواد غذایی اصلی را تحمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ، برنامه جهانی غذا در این گزارش مشترک با دولت عراق که روز دوشنبه در ژنو منتشر شد و یکی از قوی‌ترین پژوهش‌های انجام شده در عراق در زمینه امنیت غذایی توصیف شده، هشدار داد: بیش از نیمی از خانواده‌های عراقی در معرض خطر نبود امنیت غذایی قرار دارند و دیگر نمی‌توانند آسیب‌های دیگری مانند درگیری و یا افزایش قیمت مواد غذایی اصلی را تحمل کنند.
این گزارش همچنین نسبت به سطوح بی‌سابقه ضعف و ناتوایی خانواده‌های عراقی هشدار داد.
سالی هایدوک، نماینده برنامه‌ جهانی غذا و مدیر منطقه‌ای این سازمان در عراق تاکید کرد:‌ این تحلیل همه جانبه امنیت غذایی باید عملکرد دولت و سیاست‌گذاران و فعالان حوزه‌های انسانی در کل کشور را به سوی بهبود وضعیت امنیت غذایی برای همه مردم عراق سوق دهد.
هایدوک گفت: تحقیقاتی که پیش از حمله اخیر در موصل انجام شد،‌ نشان داد که حدود ۲.۵ فیصد از عراقی‌ها از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند و حدود ۷۵ فیصد کودکان کمتر از ۱۵ سال مجبور هستند به جای رفتن به مکتب برای تامین نیازهای غذایی خانواده‌شان تلاش کنند و این مساله نیازمند حمایت است.
در این تحقیقات که در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید، ‌بیش از ۲۰ هزار خانواده عراقی در مناطق شهری و روستایی از جمله آوارگان و کسانی که در شهرهای خود زندگی می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج آم نشان داد که حدود ۵۳ فیصد از ساکنان مناطق مختلف و ۶۶ فیصد آوارگان عراقی از امنیت غذایی بی‌بهره هستند.
بر اساس این بررسی و تحقیقات بیشترین تعداد خانواده‌های در معرض خطر در بخش جنوبی کشور به ویژه در شمال المثنی و بخش‌هایی از صلاح الدین هستند.
برنامه جهانی غذا، جامعه بین الملل را به جمع‌آوری فوری مبلغ ۱۳ میلیون دالر برای تهیه سهمیه‌های غذایی ماهانه و کمک‌های نقدی برای تامین نیازهای ۱.۵ میلیون عراقی تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷ دعوت کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала