رکورد جدید گینس: تولد 2 نوزاد از اسپرم های منجد شده در اسکاتلند

© Fotolia / Sushytskaرکورد جدید گینس: تولد 2 نوزاد از اسپرم های منجد شده در اسکاتلند
رکورد جدید گینس: تولد 2 نوزاد از اسپرم های منجد شده در اسکاتلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک زن و شوهر، پس از به دنیا آوردن نوزادان دو قلو از اسپرم هایی که دو دهه پیش منجمد شده بودند، نام خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کردند.

یک موسیقیدان اسکاتلندی که نام خود را فاش نکرده است، در سن 21 سالگی، اقدام به فریز و ذخیرۀ اسپرم های خود کرد، زیرا دکترهای معالجِ سرطانِ او هشدار داده بودند که شیمی درمانی، موجب عقیم شدنش می شود.
او پس از آن، اسپرم های منجمد شدۀ خود را به مدت 26 سال و 243 روز نگه داشت تا آن که همسرش در سال 2010 در یک آزمایشگاه اقدام به کاشت نطفه در رحم کرد و سال بعد، صاحب یک دوقلوی دختر و پسر شدند.
زمانی که دوقلوها به دنیا آمدند، پدرشان 47 و مادرشان 37 سال سن داشت و پدر و مادرشان قصد نداشتند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.
پیش از این، "آلکس پاول" پیش از آغاز شیمی درمانی، اقدام به فریز و ذخیره کردن اسپرم های خود کرده بود و آن ها را به مدت 23 سال نگه داشته بود و خبر این اقدام او، تیتر روزنامه ها شده بود.
موسیقی دان اسکاتلندی، سرانجام در سن 54 سالگی وقتی متوجه شد که می تواند نام خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند، تصمیم گرفت با رسانه ها گفت وگو کند و به کسانی که شیمی درمانی می شوند، برای داشتن فرزند، امید بدهد.
"مارکو گودین" رئیس یکی از بخش هایی که کاشت نطفه در آن صورت گرفت، گفت: اسپرم های منجمد شده را می توان تا زمانی نامشخص نگه داشت.
کمیته درمان ناباروری و جنین شناسی بر این باور است که اسپرم ها را حتی تا مدتی بیش از 40 سال نیز می توان منجمد و ذخیره کرد، اما در این شرایط همۀ اسپرم ها زنده نخواهند ماند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала