اعتراض مردمی در ۳۵ شهر آمریکا علیه تجاوز راکتی به سوریه

© @BAMNecessaryاعتراض مردمی در ۳۵ شهر آمریکا علیه تجاوز راکتی به سوریه
اعتراض مردمی در ۳۵ شهر آمریکا علیه تجاوز راکتی به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک به نقل ازگروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عصر روز جمعه تجمع اعتراضی در حمایت از ملت سوریه و انزجار از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بمب باران غیرقانونی به سوریه برگزار شد. ده ها نفر از جمله اعضای گروههای فعال حقوق بشر و مدنی در این تجمع شرکت کردند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته بود: " جنگ با سوریه نه " و همچنین سر دادن شعارهایی مانند " آنها می گویند جنگ بیشتر ولی ما می گوییم جنگ نه ". سر می دادند.
 براین بکر برگزار کننده این تضاهرات و مدیر سازمان "اعتلاف انسر " در این تضاهرات سخنرانی کرد و گفت: آمریکا 100 میلیون دلار خرج موشک کرده است و این در حالی است که این همه ما بی خانمان داریم, مردم ما در تامین بودجه برای تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان مشگل دارند.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در همین حال صدها تن از مردم در شهر نیویورک با برگزاری تظاهرات به حمله راکتی آمریکا به سوریه که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور صورت گرفت، اعتراض کردند. روز جمعه حدود ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی دهها نفر از تظاهر کنندگان در امتداد خیابان پنجم در منطقه منهتن نیویورک گردهم آمدند و بسیاری از آنها دست نوشته و علامت هایی در تقبیح حمله راکتی روز پنجشنبه آمریکا به سوریه در دست داشتند.

تظاهرات‌ کنندگان دست نوشته های زرد رنگی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «بمباران سوریه از مردم محافظت نمی کند، آنها را می کشد.» برخی دیگر نیز دست نوشته هایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «خیر! به نام انسانیت، ما از پذیرفتن یک آمریکای فاشیست خودداری کردیم». یک پیام واحد تظاهر کنندگان که روی دست نوشته های آنها به چشم می خورد این بود که «بمباران سوریه به جنگ  بیشتر خواهد انجامید و به آن پایان نخواهد داد.»

بسیاری از تظاهرات کنندگان می گفتند دلایل کافی مبنی بر اینکه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه مرتکب حمله شیمیایی به مردم این کشور شده باشد وجود ندارد و آنها مداخله آمریکا را در یک جنگ خارجی محکوم می کنند. آنها شعار می دادند «آمریکای امپریالیست، تروریست شماره یک.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала