ایجاد پایگاه های نظامی داعش در افغانستان و آسیای مرکزی

© AP Photo / Maya Alleruzzoایجاد پایگاه های نظامی داعش در افغانستان و آسیای مرکزی
ایجاد پایگاه های نظامی داعش در افغانستان و آسیای مرکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای امنیت روسیه گفت: سازمان افراطی و تروریستی داعش در جنوب، جنوب شرق آسیا، آسیای مرکزی و افغانستان در حال ایجاد پایگاه‌های جدید نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، «آستانه» پایتخت قزاقستان میزبان دوازدهمین نشست رؤسای شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بود.
بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، این نشست با ریاست «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان برگزار و مسایل امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.
نظربایف با بیان اینکه در همایش ماه جون سال جاری که قرار است در آستانه برگزار شود، هند و پاکستان به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته خواهند شد، افزود: با الحاق این دو کشور امکانات سازمان شانگهای توسعه می‌یابد.
رئیس جمهور قزاقستان همچنین خواستار هماهنگی بیشتر و توسعه فعالیت برای تهیه کنوانسیون سازمان همکاری شانگهای در امور مبارزه با تروریزم و افراط گرایی شد.
در این نشست همچنین «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه نیز سخنرانی کرد و گفت: فشار بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با بهانه مبارزه بین‌المللی علیه تروریزم قابل قبول نیست.
این مسئول شورای امنیت روسیه با تاکید به اینکه مسئله تروریزم بین المللی برای کشورهای عضو شانگهای جدی است، تصریح کرد، سازمان افراطی و تروریستی داعش در جنوب، جنوب و شرق آسیا، آسیای مرکزی و افغانستان در حال ایجاد پایگاه‌های جدید می‌باشد که این باعث نگرانی است.
پاتروشف هماهنگی کشورها و سازمان‌ها را در امر مبارزه با تروریزم در چارچوب سازمان ملل متحد مهم را موثر عنوان کرد.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی و بین‌المللی است که در تاریخ 15 جون سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.
کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ازبکستان عضو سازمان همکاری شانگهای هستند؛ جمهوری اسلامی ایران، هندوستان، مغولستان، افغانستان و پاکستان اعضای ناظر این سازمان هستند.
در سال 2015 میلادی با درخواست پاکستان و هند برای عضویت رسمی در این سازمان موافقت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала