ترکیه تخنیک سنگین نظامی را داخل ادلب ساخته تا سوریه را اشغال کند

© AFP 2023 / Aris Messinisتانک های ترکیه در سوریه
تانک های ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر سوریه در روسیه ریاض حداد به اسپوتنیک گفته است، ترکیه تخنیک سنگین نظامی خود را داخل ادلب ساخته تا جمهوری عربی سوریه را اشغال کند.

وی افزود که، انقره همچنان دو اردوگاه درین منطقه، برای اماده سازی جنگجویان ایجاد نموده، که چنین عمل استقلال و آزادی سوریه را سلب می نماید و با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در مغایرت قرار دارد.
این دیپلمات عالی مقام گفت: « ترکیه همچنین روند محاصره زمین های جدیدی مناطق اطمه و قیراط در استان ادلب را محاصره کرده اند. ارتش ترکیه در این منطقه دو اردوگاه برای آماده سازی جنگجویان ساخته اند که به دو گروه تروریستی تازه و مردم سوریه است".
وی تاکید کرد که در شهرکسب ولایت لاذقیه ، ارتش ترکیه به چند روستا وارد شده و 300 اصله درخت کاج و بلوط را در زمینی به مساخت 15 کیلومتر مربع قطع کرده و صدها درخت زیتون را نابود کرده اند.
حداد اطلاع داد: « ارتش ترکیه همچنین به منطقه دیکماداش در شمال افرین وارد شده و تپه ی نزدیک این شهر را اشغال کرده اند. تخنیک سنگین و ماشین های زرهی آنها در آنجا قرار دارد. این منطقه به جسر الشعور تعلق دارد که به نوبه خود جزء ولایت ادلب است. ارتش ترکیه برای ساخت و ساز دیواری آماده می شوند که آن زمین ها را درسرزمین ما را اشغال کرده اند، تفکیک می کند.
به گفته ی سفیر، بیانیه ی ترکیه در خصوص اتمام عملیات «سپر فرات» با آنچه درخاک رخ می دهد مغایرت دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала