آزمایش راکت بالستیک دیگر کوریای شمالی

© REUTERS / KCNA /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش راکت بالستیک دیگر کوریای شمالی
آزمایش راکت بالستیک دیگر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی به تازگی راکتی را به سمت دریای جاپان پرتاب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قوای مسلح آمریکا تایید کرده است که کوریای شمالی یک راکت بالستیک میان‌برد را از یک مرکزی نظامی در نزدیکی بندر شرقی سینپو به سوی دریای جاپان پرتاب کرده است.

این آزمایش در آستانه سفر شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام می شود؛ دیداری که مهار برنامه‌های اتمی و راکت کوریای شمالی موضوع بحث آن خواهد بود.

رئیس ستاد مشترک کوریای جنوبی در بیانیه‌ای گفت که این موشک اپریل روز چهارشنبه به سوی دریای جاپان پرتاب شد و حدود ۶۰ کیلومتر دورتر در دریا فرود آمد.

کوریای جنوبی در ماه های فبروری و مارچ هم در تخطی از قطعنامه های سازمان ملل راکت های بالستیک آزمایش کرده بود.

این نگرانی وجود دارد که کوریای شمالی نهایتا به توانایی پرتاب کلاهک ‎های هسته‎ای با کمک راکت های دوربرد دست پیدا کند. کیم جونگ اون، رهبر این کشور در ماه جنوری ادعا کرده بود که کشورش در مرحله نهایی آمادگی برای آزمایش یک راکت بالستیک فراقاره‌ای است.

قوای مسلح آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به نظر می رسد این بار یک راکت میان برد از نوع کی ان-۱۵ پرتاب شده باشد. در این بیانیه آمده است: فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) نتیجه‌گیری کرد که پرتاب این راکت از کوریای شمالی تهدیدی برای آمریکای شمالی نیست.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای عنوان کرد: کوریای شمالی بار دیگر یک راکت بالستیک میان برد را آزمایش کرده است. آمریکا حرف هایش را در مورد کوریای شمالی زده؛ چیز دیگری برای گفتن نداریم.

کوریای شمالی ماه پیش چهار راکت بالستیک را به سوی دریای جاپان پرتاب کرد. این راکت از منطقه تونگچانگ-ری از نزدیک مرز چین پرتاب شد. شینزو آبه صدراعظم جاچان این آزمایش‌ها را مرحله تازه‌ای از تهدیدهای کوریای شمالی توصیف کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала