اعتراف نوجوان آمریکایی که قصد ترور پاپ فرانسیس را داشت

© AP Photo / L' Osservatore Romano, poolاعتراف نوجوان آمریکایی که قصد ترور پاپ فرانسیس را داشت
اعتراف نوجوان آمریکایی که قصد ترور پاپ فرانسیس را داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نوجوان امریکایی ساکن نیوجرسی اعتراف کرد که در جریان سفر پاپ فرانسیس به آمریکا در سال ۲۰۱۵ تحت تاثیر داعش برای قتل وی برنامه‌ داشته است.

به گزارش اسوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت عدلیه آمریکا اعلام کرده است سانتوس کلون که در سال ۲۰۱۵، ۱۵ ساله بوده قصد داشت با استفاده از یک اسنایپه پاپ فرانسیس را در روز ۲۷ سپتامبر همان سال در حالی که در فیلادلفیا در میان جمعیت مردم حضور داشت به قتل برساند اما این نوجوان اشتباها یک مامور اف بی آی مخفی را برای این کار استخدام کرده بود و ۱۲ روز پیش از وقوع این حادثه بازداشت شد.
در همین حال وزارت عدلیه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای همچنین اعلام کرده است: کولن فردی را که گمان می‌کرد تیرانداز است استخدام کرد اما در واقعیت این یک مامور اف بی آی را به خدمت گرفت و پس از آن نیز مورد نظارت دقیق این نهاد بود.
مدارک دادگاه نشان می‌دهند که کلون در حمایت از گروه تروریستی داعش قصد انجام این کار را داشته و نام احمد شکور را برای خود برگزیده بود.
در محکمه کلون که اکنون ۱۷ سال دارد به جرم خود مبنی بر حمایت از یک گروه تروریستی اعتراف کرد اما تاکنون جزئیاتی درباره علت گرایش کلون به این گروه تروریستی و نحوه چگونگی ارتباط او با این گروه منتشر نشده است.
کلون با محکومیت ۱۵ ساله حبس روبرو است اما احتمالا محکومیت او تا سال ۲۰۲۱ یعنی تا زمانی که در محلی به درمان روانی مشغول شود به تعویق خواهد افتاد.
او در بخشی از اعترافات خود آورده است که پیش از این به عنوان بیمار در یک مرکز روانی بستری بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала