شاید روزی چمن منبع نیرودهی هواپیماها شود!

© AP Photo / Manuel Balce CenetaA member of a bomb squad checks a small helicopter after a man landed on the West Lawn of the Capitol in Washington, Wednesday, April 15, 2015.
A member of a bomb squad checks a small helicopter after a man landed on the West Lawn of the Capitol in Washington, Wednesday, April 15, 2015. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان در یک فرایند موفق به تبدیل چمن به سوخت‌های زیستی شدند که می‌تواند روزی برای سوخت‌رسانی در هواپیماها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از ایندین اکسپرس، تا به حال چمن به طور عمده به عنوان خوراک دام استفاده می‌شده است. اما در حال حاضر  محققان از آن به عنوان سوخت زیستی استفاده می‌کنند.

Swan Islands wildfowl nature reserve - اسپوتنیک افغانستان
بلعیدن مواد منفجره توسط علف ها

دانشمندان در دانشگاه گنت بلژیک اظهار کردند: چمن به دلیل فراوانی که دارد منبع کاملی از انرژی است. آنها در این فرآیند به دنبال راهی برای تجزیه کردن چمن و استفاده از آن به عنوان سوخت گشتند.

محققان به منظور بهبود قابلیت تجزیه بیولوژیک چمن، چمن را تحت بررسی قرار داده و سپس به آن باکتری اضافه کردند. آنها همچنین قند موجود در چمن را به اسید لاکتیک و مشتقات آن تبدیل کردند.

این اسید لاکتیک می‌تواند به عنوان یک ماده شیمیایی برای تولید ترکیبات دیگر مانند پلاستیک زیست تخریب پذیر (PLA) و یا سوخت به کار گرفته شود.

اسید لاکتیک پس از آن به اسید کاپروئیک تبدیل شده که در ادامه به دکان Decane که در سوخت حمل و نقل  هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تبدیل می‌شود.

اگرچه این روش جدید روشی انقلابی در زمینه تولید سوخت نام گرفته اما محققان این پژوهش می‌گویند که برای تبدیل آن به واقعیت هنوز باید کارهای زیادی انجام داد.

در حال حاضر مقدار سوخت‌های زیستی که می‌تواند از چمن ساخته شود به دلیل بسیار گران بودن این کار بسیار محدود بوده و همچنین موتورها باید با این نوع جدید از سوخت همگام سازی شوند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала