شرط عجیب ترکیه برای عقب‌نشینی از سوریه

© Flickr / KLMirceaشرط عجیب ترکیه برای عقب‌نشینی از سوریه
شرط عجیب ترکیه برای عقب‌نشینی از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه گفت، تا زمانی که "ارتش آزاد" سوریه به طور کامل بر شمال این کشور مسلط نشود، نیروهای نظامی ترکیه هرگز از این منطقه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آران نیوز وزیر امور خارجه ترکیه گفت، تا زمانی که "ارتش آزاد" سوریه به طور کامل بر شمال این کشور مسلط نشود، نیروهای نظامی ترکیه هرگز از این منطقه عقب‌نشینی نخواهند کرد.
هم زمان با انتشار اظهارات مولود چاووش اوغلو، برخی از منابع از تصمیم ترکیه برای آغاز عملیات جدید در سوریه، در پس از برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در کشور ترکیه خبر دادند. بر اساس این خبر هدف از عملیات جدید نیروهای نظامی ترکیه در شهر رقه سوریه است و این عملیات از منطقه تل ابیض در مرز مشترک سوریه- ترکیه آغاز خواهد شد.
طبق گزارش اسکای نیوز عربی، اعلام پایان عملیات سپر فرات در شمال سوریه به معنی عقب نشینی نیروهای ترکیه از این منطقه نیست، وزیر امور خارجه ترکیه توضیح داد، نیروهای کشورش تا زمانی که ارتش آزاد بر اوضاع در شمال سوریه مسلط نشود، هرگز از این منطقه خارج نخواهند شد. بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه، نیروهای محلی سوریه برای آنکه بتوانند منطقه را از خطر گروههای تروریستی محافظت کنند به آموزش و تجهیز بیشتری نیاز دارند.
با این حال ترکیه این احتمال را بعید ندانسته است که اگر خطری امنیتش را تهدید کند عملیات دیگری را آغاز خواهد کرد. گروههای مسلح سوری خبر دادند با حمایت ارتش ترکیه برای آغاز عملیاتی مشابه با عملیات سپر فرات آماده اند، این عملیات علیه رقه در سوریه خواهد بود و از تل ابیض آغاز خواهد شد. اما ترکیه زمان آغاز این عملیات را به پس از برگزاری همه پرسی قانون اساسی در این کشور موکول کرده است.
آنکارا برای آغاز چنین عملیاتی این شرط را بیان کرده است که گروههای مسلح باید در مجموعه ای واحد به ریاست دگروال فضل الله حاجی از فرماندهان نظامی فیلق الشام گردهم آیند. در مقابل ترکیه بار دیگر پرداخت حقوق ماهیانه به عناصر گروههای مسلح سوری را از سر خواهد گرفت، به آنان سلاح خواهد داد و چه بسا موشک های آمریکایی ضد زره تاو را در اختیار آنان قرار دهد.
طرح ترکیه شامل سی تا سی و پنج هزار نفر از عناصر گروههای مسلح سوری می شود که در حومه های حلب، حماه، لاذقیه و استان ادلب مستقرند و جیش النصر، جیش العزه، ارتش آزاد ادلب، جیش المجاهدین، جمعیت فاستقم کما امرت، و دو گروهان بهداری، بخشی از این نیروها به شمار می آیند. بر اساس اظهار نظر کارشناسان، طرح ترکیه در واقع برای مقابله با نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای کردی است که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала