مرگ و میر دهها هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در غرب

© AFP 2023 / Wang Zhaoمرگ و میر دهها هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در غرب
مرگ و میر دهها هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در غرب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کانادایی، چینایی، بریتانیایی و امریکایی نسبت تخمینی مرگ و میر را که با آلودگی هوا ارتباط دارد محاسبه کردند.

دانشمندان کانادایی، چینایی، بریتانیایی و امریکایی نسبت تخمینی مرگ و میر را که با آلودگی هوا ارتباط دارد محاسبه کردند. تحقیق دانشمندان درباره تاثیر تولیدات صنعتی را در یک کشور و مرگ و میر را در کشورهای دیگر بوده است. چنین تحقیقی در مجله طبیعت به نشر رسیده است، که به صورت کوتاه در دانشگاه کالیفرنیا گزارش داده شده است.
مجموع آلودگی هوا که از تولیدات صنعتی بوجود می آید، هزاران کیلومتر توسط جریان هوا قابل حمل است. در سال 2007 در حدود 3/45 ملیون نفر بر اثر آن از بین رفته اند.
مثلا در حدود 31 هار مورد مرگ و میر در جاپان و کوریای جنوبی از پخش ذرات در هوا از تولیدات چین بوده است. 45 هزار مورد مرگ و میر در شرق اروپا بر اثر تولیدات اروپای غربی می باشد. آخرین آمار مرگ و میر در امریکا از اثر آلودگی تولیدات صنعتی 2.3 هزار مورد بوده است.
بر اثر آلودگی هوا بر اثر تولیدات صنعتی در چین حدود 1.19 میلیون مورد در شهرهایی که تولیدات کالاهای صادراتی صورت می گیرد می باشد. همچنین مواردی در شرق آسیا، هند و آسیا دیده می شود. کمترین موارد مرگ و میر از آلودگی هوا بر اثر تولیدات صنعتی در امریکای لاتین و کشورهای جنوب صحرای افریقا می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала