بازداشت یک کارمند وزارت خارجه امریکا به اتهام همکاری با جاسوسان چین

© Fotolia / Guzel Studioیک کارمند وزارت خارجه امریکا در کار با جاسوسان چین متهم شد
یک کارمند وزارت خارجه امریکا  در کار با جاسوسان چین متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیندیس کلیبورن کارمند وزارت امور خارجه امریکا به جرم تماس های مخفی با افسران اطلاعاتی چینی ،که در طول چندین سال اطلاعات محرمانه را در بدل پول و دیگر منافع مادی ارائه میکرد متهم شد.

 به گزارش سپوتنیک، USA Today گزارش داد ، با توجه به  اسناد دادگاه ،در پنج سال گذشته کلیبورن 60 ساله از جاسوسان چینی نتنها پول دریافت کرده است.از جمله مزایای دریافته وی  رفتن به رستوران ها،تلفن،لپ تاپ همچنین پرداخت تحصیل و زندگی برای خویشاوندانش در چین است.

کلیبورن،در نقض قوانین در مورد گرفتن  این هدیه ها خبر نداده است.محققان به این باورند،که در بدل آن اواطلاعات محرمانه ،از جمله ،تجزیه و تحلیل در روابط چین و ایالات متحده را که دسترسی داشت برای آنها داده است.کلیبورن در سال 1999 به عنوان مدیر به وزارت امور خارجه آمد و در سالهای بعدی او در سفارت امریکا در ،عراق،لیبیا،سوریه و سودان کار کرده است.

با داشتن دسترسی به اطلاعات محرمانه،این زن از سال 2011 به واگذاری  اطلاعات به جاسوسان چینی در بدل انتقال پول به حساب های بانکی اش  آغاز کرد.علاوه بر آن جانب چین به مقدار 50 هزار دالر تحصیل یکی از اقارب کلیبورن  که اسمش هنوز فاش نشده است در دانشگاه دونخواه در شانگهای  پرداخت کرده است.

مشخص شده است که این خویشاوند وی در طول آموزش در یک اپارتمان  لوکس با هزینه از طرف چین زندگی میکرد و پس از مرتکب شذن به یک جرم جدی ،استخبارات چینی  پولیس را متقاعد ساخت تا او را تحت پیگرد قانون قرار ندهند و این شخص را کمک کردن که فورآ چین را ترک کند. در حال حاضر ،کلیبورن که بخشی از اتهامات علیه خود را قبول کرده است،تحت بازداشت خانگی قرار دارد وبرای محکمه اولیه  که قرار است در ماه اپریل برگزار شود انتظار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала