پیشرفت های غیر قابل قیاس در عرصه تسلیحات لیزری

© Sputnik / Yuri StreletcЛаборатория моделирования и автоматизации лазерных систем
Лаборатория моделирования и автоматизации лазерных систем - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخترعان این تسلیحات مدعی اند که تولید این سلاح ها در حقیقت سرمایه گذاری خوب ایست در آینده

پیشرفت های غیر قابل قیاس در عرصه تسلیحات لیزری 
"لیزر " با ترجمه از زبان انگلیسی و روسی آن: لیزروسیله تقویت و تبدیل نور به صورت پرتوهای موازی باریک و متراکم است که با طول موج مشخص گسیل می گردد. این دستگاه از ماده‌ ای جمع‌کننده یا فعال کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. لیزر ماده پرتو نور راکه به وسیله منبع انرژی بیرونی به وجود آمده، تقویت میدهد.
تسلیحات لیزری در آینده های نامعلوم ممکن تولید و استعمال انواع سلاح های عنعنوی را کاهش دهد. اگر چه اشعه لیزری از سالهای 60 قرن بیست تا به حال به مقاصد مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و حتا امروز در عرصه تخنیک نظامی هم بهره برداری های صورت میگیرد ، اما تا به حال از سلاح اشعوی اکثرآ منحیث سلاح کشنده بحث نگردیده ، بلکه این اشعه را برای کور کردن موقت دشمن و یا فلج ساختن دستگاه های اوپتیکی نیرو های دشمن مورد مطالعه و تطبیقات قرار داده اند. تا به حال کمپلکس های جنگی لیزر که قادر باشد تخنیک دشمن را نابود سازد ، در مراحل ای اختراعاتی قرار دارد و اینکه چه وقت منحیث سلاح کشنده بدسترس نظامیان قرارمیگیرد ، هنوز لاجواب باقی مانده. امروز اشعه لیزری قادراست به اسانی سیستم های اپتیکی قمر های مصنوعی کشفی دشمن را کور بسازد و ایشانرا به توته آهن بی فایده مبدل سازد که بی حدر در فضا شنا خواهند کرد و یا هم از مدار خود خارج شده در اتمسفر کاملآ حریق گردند.
دستگاه لیزری در کثر ثانیه به صدها کیلومتر فاصله می تواند به هدف اصابت نماید. پرابلم عمده در عرصه قیمت بلند این سلاح است و همچنان کمپلکس های لیزری به مصرف عظیم انرژی ضرورت دارد. با وجود هم هر ساله کشور های پیشرفته دنیا اسلحه های لیزری را فعالانه اختراح می کنند. مخترعان این تسلیحات مدعی اند که تولید این سلاحها در حقیقت سرمایه گذاری خوب ایست در آینده.
برنامه کمل را در مورد در ذیل کلیک کنید و بشنوید: 


سلاحهای جنگی لیزری، اگر چه نخواهد در آینده های نزدیک سلاحهای قابل استفاده وسیع باشد ،اما هنوز بسیارپیش از وقت است که بالای شان خط بطلان کشید.
یقینآ لیزر ها یکی از جهات عمده در آینده رشد تسلیحاتی و دفاعی معصوب خواهد شد و بدین اساس اختراعات در عرصه بسیار محرم است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала