روش پیشرفته چین برای مبارزه با سرقت کاغذ تشناب

© Flickr / Macaronروش پیشرفته چین برای مبارزه با سرقت کاغذ تشناب
روش پیشرفته چین برای مبارزه با سرقت کاغذ تشناب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پیکن با استفاده از ماشین‌های اسکنر یک روش جدید برای مبارزه با سرقت کاغذ تشناب در تشناب‌های عمومی را در پیش گرفته اند.

به نوشته تلگراف The Telegraph، تشناب‌های عمومی پارک تیان-تیان در پیکن را با وسایل شناسایی چهره، مجهز کرده اند. انسان باید نزدیک دستگاهی شود که چهره اش را سکن می‌کند، و تنها بعد از شناسایی چهره وی می‌تواند 60 سانتی‌متر کاغذ تشناب بدست آورد. دریافت دوباره بعد از گذشت 9 دقیقه ممکن می‌باشد.

مقامات شهر پیکن به دلیل سرقت کاغذ تشناب و اسپری از تشناب‌ها، مجبور شدند دست به چنین اقدام بزنند. به گفته کارگران پارک، گاهی اوقات آنها پس از هر بیست دقیقه مجبور می‌شدند یک رول کاغذ جدید بگذارند. گفته می‌شود تنها در طول سه روز پس از نصب دستگاه‌های شناسایی چهره، مقدار مصرف کاغذ تقریباً پنج مرتبه کاهش یافته است.

به نظر بازدیدکنندگان پارک، نصب این دستگاه‌ها یک اقدام درست و بجا نیست. در قدم نخست، بخشی از دستگاه‌ها از کار افتاده اند. و ثانیاً، برای دریافت کاغذ تشناب باید حدود نیم دقیقه انتظار کشید، که این کار در "حالات اضطراری" غیر قابل قبول است. علاوه بر این، باشندگان پیکن این اقدام را غیراخلاقی و نقض حقوق حریم شخصی مردم می‌خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала